W listopadzie nasza grupa uczestnicząca w zajęciach integracji sensorycznej przystąpiła do Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego „Sensoryczny Kogel–Mogel”. W ramach obchodów Dnia Życzliwości i Pozdrowień (21.11.2025) przygotowaliśmy wyjątkowe, pełne ciepła i pozytywnych emocji aktywności, które rozwijały zarówno kompetencje społeczne, jak i funkcje sensoryczne naszych uczniów.
Karty z pozdrowieniami w alfabecie Braille’a
Dzieci przygotowały kartki z prostymi pozdrowieniami zapisanymi pismem Braille’a.
Dotykanie wypukłych kropek, ich rozpoznawanie i porównywanie umożliwiło dzieciom poznanie alternatywnego sposobu komunikacji, a jednocześnie wspierało czucie głębokie, percepcję dotykową oraz koncentrację uwagi.
Laurki życzliwości
Kolejnym etapem było tworzenie kolorowych laurek ozdobionych serduszkami, uśmiechniętymi buźkami i barwnymi wzorami. Ta aktywność rozwijała motorykę małą, planowanie motoryczne oraz koordynację wzrokowo–ruchową, a także sprzyjała twórczej ekspresji i budowała pozytywne relacje.
Kamienie życzliwości
Dzieci malowały kamienie na wesołe kolory i ozdabiały je symbolami życzliwości. To zadanie łączyło w sobie stymulację dotykową oraz rozwój kontroli ruchów. Kamienie można było komuś podarować, co wzmacniało empatię i chęć dzielenia się dobrem.
Masaż „życzliwości”
Na zakończenie uczniowie wykonywali sobie nawzajem delikatny masaż pleców, połączony z rymowanką o życzeniach i dobrych słowach.
Ćwiczenie to pomagało w regulacji napięcia mięśniowego, budowaniu świadomości ciała, obniżaniu poziomu napięcia emocjonalnego oraz rozwijało pozytywne, bezpieczne doświadczenia dotykowe.
Wszystkie wykonane prace zostały przekazane dzieciom ze Szkoły Specjalnej w Radzyminie, aby i tam mogły nieść życzliwość oraz kolorowe emocje.
Dziękuję naszej wspaniałej grupie za zaangażowanie, kreatywność i wielkie serca!
Opracowanie: Sylwia Sikorska