•  

        mgr Katarzyna Staniszewska - logopeda

        Logopeda to specjalista zajmujący się diagnozowaniem, stymulacją rozwoju mowy,
        profilaktyką oraz terapią wad i zaburzeń mowy.


         

        Poniedziałek

        8:00 - 8:45    Konsultacje dla rodziców

        8:00 - 16:00

        Wtorek

        10:30 - 16:00

        Środa

        8:00 - 8:45   Konsultacje dla rodziców

        8:00 -14:00

        Czwartek

        9:30 - 15:00

        Piątek

        8:00 - 16:00

         

         

         

         

         


        Diagnoza logopedyczna
        We wrześniu przeprowadzane są przesiewowe badania logopedyczne w klasach pierwszych i wśród uczniów uczęszczających na zajęcia logopedyczne w poprzednim roku szkolnym. Po zdiagnozowaniu u dziecka wad wymowy lub zaburzeń komunikacji przekazywana jest informacja rodzicom o konieczności podjęcia terapii lub jej kontynuowania, wraz z proponowanym dniem i godziną zajęć.


        Terapia
        Terapia logopedyczna prowadzona jest indywidualnie i w grupach 2-4 osobowych. Na zajęciach logopedycznych wykorzystywane są metody dydaktyczne oparte na nauce przez zabawę, dostosowane do potrzeb i możliwości dziecka. Ćwiczenia logopedyczne obejmują:

        ·         ćwiczenia oddechowe,

        ·         ćwiczenia usprawniające aparat artykulacyjny,

        ·         kształtowanie słuchu fonemowego i uwagi słuchowej,

        ·         ćwiczenia artykulacyjne: wywoływanie zaburzonych głosek, utrwalanie ich prawidłowej wymowy w wyrazach, we wszystkich możliwych pozycjach /w nagłosie, w śródgłosie, w wygłosie/,  utrwalanie ćwiczonych głosek w zdaniach, krótkich wierszykach, następnie utrwalanie poprawnej wymowy w mowie spontanicznej.

        ·         ćwiczenia leksykalne: rozwijanie mowy, wzbogacanie słownictwa u uczniów z ubogim zasobem leksykalnym, budowanie słownika czynnego i biernego, słuchanie i analizowanie tekstów, tworzenie własnych rozbudowanych wypowiedzi słownych, rozwijanie kompetencji komunikacyjnych,

        ·         ćwiczenia myślenia przyczynowo skutkowego, wnioskowania przez analogię i stymulację mechanizmów lewopółkulowych,

        ·         naukę czytania metodą symultaniczno – sekwencyjną, usprawnianie techniki czytania, ćwiczenia czytania ze zrozumieniem i analiza tekstu.

        Współpraca z rodzicami
        Terapia logopedyczna jest procesem długotrwałym. Jej skuteczność zależy od ścisłej  współpracy: terapeuty, dziecka i rodzica. Same zajęcia logopedyczne są jednym z trzech elementów składających się na sukces w terapii. Dlatego bardzo ważne jest zaangażowanie rodziców w systematyczne ćwiczenia z dzieckiem w domu. W tym celu każde dziecko ma zeszyt zajęć logopedycznych, z którego można się dowiedzieć co aktualnie ćwiczy, jak również Rodzice mają możliwość skorzystać z wyznaczonych godzin konsultacyjnych podczas których:

        ·         można zapoznać się z planem terapii i postępami w terapii,

        ·         dowiedzieć się jak należy ćwiczyć z dzieckiem w domu,

        ·         dowiedzieć się czy dziecko potrzebuje kontroli laryngologicznej, foniatrycznej, ortodontycznej czy badania słuchu,

        ·         przekazać informacje o dziecku niezbędne w prowadzeniu terapii,

        ·         zapytać o wszystko, co budzi wątpliwości związane z zajęciami logopedycznymi.



         

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 1 im. ppłka pil. Mariana Pisarka w Radzyminie
      • sp1radzymin@radzymin.pl
      • sp1radzymin@radzymin.pl
      • doriss3@wp.pl
      • (+48) 22 786-72-79 fax. 22 7865031
      • ul. 11 Listopada 2 05-250 RADZYMIN
  • Galeria zdjęć