Aktualności

        • Wyróżnienie w konkursie “Szkoła czułości, bez obojętności” Mazowieckiej Kurator Oświaty
          • Wyróżnienie w konkursie “Szkoła czułości, bez obojętności” Mazowieckiej Kurator Oświaty

          • Dzięki zaangażowaniu Pani Anety Kłodaś i Pani Marty Karłowicz nasza placówka została uhonorowana wyróżnieniem “Szkoła czułości, bez obojętności” Mazowieckiej Kurator Oświaty w edycji 2025/2026.

            To zaszczytne miano przyznawane jest szkołom i placówkom, które w swojej codziennej pracy kierują się uważnością, empatią i szacunkiem wobec uczniów, wspierając ich rozwój oraz troszcząc się o ich potrzeby i prawa. Znaleźliśmy się w gronie wyróżnionych szkół, placówek wyłonionych spośród licznych inspirujących kandydatur z całego województwa mazowieckiego.

            Zaproszenie z informacja o honorowym wyróżnieniu >>>> Honorowe_wyroznienie.pdf

        • Udział w akcji "POLSKA NA TAK"
          • Udział w akcji "POLSKA NA TAK"

          • Z dumą informujemy, że nasza szkoła bierze udział w Akcji ,,Polska na TAK’’, której celem jest promowanie postaw patriotycznych i obywatelskich wśród dzieci oraz młodzieży.

                Przedsięwzięcie organizują: Telewizja Polska i Polskie Radio.

                Patronat honorowy nad akcją objęło Ministerstwo Edukacji Narodowej.

            Przygotowaliśmy skrót przedstawienia pt.: ,,Od małych Serc do wielkiej Ojczyzny’’, który stworzony został z głębokiego szacunku do naszej historii. Wzruszył on dotychczasowych odbiorców pozostawiając głębokie emocje i refleksję. Chcemy, aby także inni zobaczyli chociaż zarys przedstawienia, bo ta opowieść o miłości do Ojczyzny, rodząca się w młodych sercach może poruszyć i umocnić każdego, kto ją zobaczy.

            Wierzymy, że udział w akcji pomoże naszym uczniom rozwijać kompetencje społeczne, poszerzać horyzonty i budować postawę świadomego, aktywnego obywatelstwa.

            Koordynatorzy akcji: Agata Szymborska, Marzena Marchel

        • Projekt SZKOŁY PEŁNE TALENTÓW
          • Projekt SZKOŁY PEŁNE TALENTÓW

          • Drodzy Rodzice, Uczniowie, Nauczyciele!

            Szkoła po raz czwarty włączyła się do projektu Szkoły Pełne Talentów, organizowanego przez sklepy LIDL. Chcemy podziękować Wam za zaangażowanie podczas zbierania talenciaków, za które otrzymaliśmy pomoce dydaktyczne oraz sprzęt sportowy.

            Zebraliśmy 8626 talenciaków.

            Talenciaki wymieniliśmy na:

            - matę tarczę z punktacją (przekazana klasom 1-3)

             -5 zestawów łapaczy na rzepy (przekazane klasom 1-3)

            - 2 bramki do hokeja i unihokeja (przekazane nauczycielom wf do sali nr 13)

            - kompaktowy kompresor do piłek

            - świat pod lupą – gra na spostrzegawczość

            - mundimap świat – interaktywna mapa edukacyjna

            - 2 modele ludzkiego ciała ( przekazane do pracowni biologicznych)

            - mini wafle konstruktor expert (przekazane na zajęcia rewalidacyjne)

            - klocki matematyczne z kartami zadań (przekazane na zajęcia rewalidacyjne)

            - sudoku dwustronne 6*6 – kości i cyfry

            - dużą pufę gruszkę (przekazana na zajęcia rewalidacyjne).

            Dziękujemy, Agnieszka Cichy i Agnieszka Dudek

        • Wycieczka klas 5c i 7c do Teatru Rampa i Parku Trampolin
          • Wycieczka klas 5c i 7c do Teatru Rampa i Parku Trampolin

          • Dnia 3 grudnia klasy 5c i 7c wraz ze swoimi wychowawczyniami – p. Anną Piechucką i Wiolettą Wielgat – oraz p. Małgorzatą Dzierżanowską udały się do Warszawy, aby obejrzeć spektakl „Tajemniczy Ogród” w Teatrze Rampa.

            Spektakl „Tajemniczy Ogród” okazał się niezapomnianym doświadczeniem, pełnym wzruszeń, humoru i radosnej energii. Historia Mary Lenox, która odkryła tajemniczy ogród i wniosła życie do ponurego domu wuja Archibalda Cravena, poruszyła zarówno młodszych, jak i starszych widzów.

            • Barwne kostiumy i efektowna scenografia nadały przedstawieniu wyjątkowy klimat.
            • Muzyka skomponowana przez Tomasza Bajerskiego wciągała i poruszała publiczność.
            • Rysunki i animacje Witolda Vargasa oraz wielkie ilustracje literackie podkreślały magię spektaklu.
            • Aktorzy wcielali się w swoje role z ogromnym zaangażowaniem, oddając emocje bohaterów w sposób wiarygodny.

            Po zakończeniu przedstawienia aktorzy podziękowali publiczności, a uczniowie pełni wrażeń wrócili do autokaru. Wycieczka była okazją do obcowania z kulturą i refleksji nad przyjaźnią, miłością do natury oraz siłą pozytywnych uczuć w relacjach międzyludzkich.

            Druga część wycieczki odbyła się w Parku Trampolin, gdzie uczniowie mogli spróbować swoich sił w nietypowej dyscyplinie sportu.

            • Na terenie parku znajdowały się trampoliny różnego rodzaju: kwadratowe, prostokątne, sześciokątne, trampoliny z koszami, basen z gąbkami, przeszkody, ściankę wspinaczkową.
            • Przed wejściem na główną halę dzieci odbyły rozgrzewkę pod okiem profesjonalnej trenerki, aby uniknąć kontuzji.
            • Pod opieką instruktorów uczniowie wykonywali ciekawe ćwiczenia, grali w zbijaka, próbowali robić salta i świetnie się bawili.

            Pobyt w Parku Trampolin był doskonałą formą rekreacji i integracji klas. Uczniowie przekonali się, że skoki na trampolinie to nie tylko świetna zabawa, ale również doskonałe ćwiczenie dla mięśni nóg. Wycieczka zakończyła się pełnym sukcesem – uczniowie wrócili do szkoły zmęczeni, ale szczęśliwi i z uśmiechami na twarzach.

            Po intensywnych aktywnościach w Parku Trampolin uczniowie wraz z opiekunami udali się jeszcze do McDonald’s w Radzyminie, aby się posilić i odzyskać energię po tak dużej dawce ruchu. Wspólny posiłek był miłym zakończeniem pełnego atrakcji dnia.

            Wycieczka zakończyła się pełnym sukcesem – uczniowie wrócili do szkoły zmęczeni, ale szczęśliwi i z uśmiechami na twarzach.

            Opracowanie: Wioletta Wielgat

        • Zajęcia z mikroskopowania w klasie II c
          • Zajęcia z mikroskopowania w klasie II c

          • Zobaczyć, zbadać, zrozumieć... To najskuteczniejszy sposób zgłębiania tajemnic nauki takiej, jak przyroda. Dnia 02 grudnia klasa II c gościła panią Agatę Drzewek - nauczyciela biologii w naszej szkole. Podczas spotkania dzieci miały okazję poznać budowę mikroskopu oraz zobaczyły, jak wykonuje się preparat. Dzieci z ogromną ciekawością sprawdziły również, jak pod mikroskopem wyglądają różne preparaty mi.in włos. Na zajęciach został wykorzystany sprzęt z programu  Laboratoria Przyszłości. Bardzo dziękujemy pani Agatce za fantastyczną lekcję i nowe, edukacyjne doświadczenia. Za poświęcony nam czas, cierpliwość i umiejętne opowiadanie o rzeczach trudnych w łatwy sposób.

            Opracowanie: Marzena Marchel

        • Wyjątkowe przedstawienie Koła Teatralnego „Mały Książę”
          • Wyjątkowe przedstawienie Koła Teatralnego „Mały Książę”

          • „Dobrze widzi się tylko sercem. Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu.”
                                                                                                        /Antoine de Saint-Exupéry/

            W poniedziałek 1 grudnia br. uczniowie należący do Koła Teatralnego zaprezentowali społeczności szkolnej niezwykłe przedstawienie oparte na motywach „Małego Księcia” Antoine’a de Saint-Exupéry’ego. Spektakl był efektem wielu miesięcy pracy, ogromnego zaangażowania oraz kreatywności młodych aktorów, którzy z wielką dojrzałością i wrażliwością oddali przesłanie tej ponadczasowej opowieści.

            Na szczególne uznanie zasługuje gra aktorska wszystkich uczestników. Każda postać została wykreowana z prawdziwym zaangażowaniem – od pełnego ciepła i zadumy Małego Księcia, przez poruszającego Pilota, po barwne, niekiedy humorystyczne, a czasem skłaniające do refleksji postaci napotkane na jego drodze. Ogromne wrażenie wywarł również śpiew wokalistek, który wprowadzał atmosferę wzruszenia i pięknie uzupełniał treść spektaklu. Delikatne, nastrojowe wykonania piosenek podkreślały emocje bohaterów i sprawiały, że widzowie jeszcze głębiej mogli zanurzyć się w świat Małego Księcia.

            Nie sposób nie wspomnieć o wyjątkowej scenografii – wszystkie dekoracje zostały wykonane samodzielnie przez uczniów. Ich pomysłowość sprawiła, że szkolna scena zamieniła się w baśniową przestrzeń pełną symboli i pięknych detali.

            Całość przedsięwzięcia została przygotowana pod opieką pani Doroty Chacińskiej, która pełniła rolę reżysera i przewodnika młodych artystów. Jej wsparcie, twórcza energia, umiejętność inspirowania uczniów i ogromne serce były nieocenione i pozwoliły im rozwinąć skrzydła.

            Spektakl został nagrodzony gromkimi brawami i na długo pozostanie w pamięci wszystkich obecnych – pełen wzruszeń, humoru i refleksji, tak bliskich przesłaniu Małego Księcia.

            Obsada:

            Klasa 8b:
            Wiktoria Gałucha – Pilot
            Zuzia Pstrzoch – Uzależniony 1
            Nikodem Steć – Mały Książę
            Lena Brzezińska – śpiew

            Klasa 7b:
            Ksawery Lepa – Uzależniony 2
            Krzysztof Madej – Uzależniony 3
            Alicja Sankowska – Róża
            Michalina Żak – Narrator
            Diana Żurawska – Próżny 2

            Klasa 7a:
            Karolina Rybicka – Król / Róża
            Lila Turkowska – Próżny 1
            Maja Mierzejewska – sufler
            Anabella Machalska – obsługa muzyczna

            Klasa 7c:
            Sara Zawadziło – śpiew

            Klasa 6c:
            Daniel Adamkiewicz – Mały Książę
            Lena Adamkiewicz – Uzależniony 4
            Marlena Lewandowska – Lis

            Klasa 6e:
            Marysia Piotrowska – Bankier

            Klasa 7g:
            Julia Kaznowska – sufler

            Opracowała: Anna Czajkowska

        • Mój Rówieśnik. Losy obywateli Polski w czasie II wojny światowej – gra stanowiskowa IPN
          • Mój Rówieśnik. Losy obywateli Polski w czasie II wojny światowej – gra stanowiskowa IPN

          • „Dzieciństwo i młodość powinny być czasem niewinności, beztroski i rozwoju. Wojna to jednak w brutalny sposób odbiera, bez wyjątku, nie oglądając się na pochodzenie czy status społeczny. Poznaj piętnaście młodych postaci i ich poruszające okupacyjne historie…”

            Na przełomie listopada i grudnia br. uczniowie klasy VIII c , VIII d, VIII e i VIII f  brali udział w  grze stanowiskowej Instytutu Pamięci Narodowej - "Mój Rówieśnik". Losy obywateli Polski w czasie II wojny światowej, która była podsumowaniem szkolnego projektu „Polska w czasie II wojny światowej. Punktem wyjścia naszego projektu  było poznawanie historii II wojny światowej na ziemiach polskich   z perspektywy piętnaściorga dzieci - obywateli Polski międzywojennej. Uczniowie losowali  legitymację szkolną jednej z postaci i niczym detektywi odkrywali stopniowo kolejne losy swojego rówieśnika, począwszy od czasu przedwojennego do zakończenia wojny. By przebadać te historie, uczniowie korzystali z różnorodnych źródeł, dokumentów państwowych, pamiętników, listów, wojennych gazet i opracowań historycznych. Postacie występujące w grze są fikcyjne, ale ich losy reprezentowały prawdziwą historię obywateli polskich z czasów II wojny światowej różnych narodowości i grup społecznych.  Niestety w kontekście toczącej się  na Ukrainie wojny tematyka jest aktualna… To było ciekawe uzupełnienie lekcyjnych tematów, które zaowocowało licznymi pytaniami dotyczącymi losów zwykłych ludzi wplątanych w wojenną rzeczywistość niemieckiej i sowieckiej okupacji.

            Koło Historyczne „Wiarus”

        • Bitwa pod Samosierrą
          • Bitwa pod Samosierrą

          • "Jak skoro Kozietulski otrzymał polecenie cesarza, rozkazał szwadronowi dobyć pałasza i z okrzykiem: Niech żyje cesarz! Puścił się zaraz gościńcem pod górę w kolumnie marszowej czwórkami. Kozietulski, mając zaraz z początku natarcia konia zabitego, nie mógł osobiście kończyć zwycięstwa, ale szwadron nie ustawał ani na chwilę".

            generał Józef Załuski

            W  niedzielę 30 listopada br. minie 217. rocznica słynnej szarży trzeciego szwadronu 1. Pułku Szwoleżerów Gwardii Cesarskiej,  pod dowództwem Jana Kozietulskiego na przełęczy Somosierra. Celem Napoleona jesienią 1808 roku było zajęcie Madrytu. Cesarz wybrał trasę wiodącą przez Lermę i Arandę. W drodze musiał pokonać znajdującą się na wysokości 1444 metry n.p.m. przełęcz Somosierra  w górach Ayllón. Hiszpanie, w liczbie 8 tysięcy, pod wodzą generała Benito de San Juana, na krętej drodze wiodącej na szczyt przełęczy Somosierra ustawili 16 dział oraz oddziały piechoty. Był to ostatni punkt obrony hiszpańskich powstańców. Wojska francuskie pojawiły się nieopodal Somosierry nad ranem 30 listopada 1808 roku. Jak wspominał  gen. Józef Załuski,  „Droga zwężona w tym wąwozie wiła się na pochyłości między skałami obsadzonymi piechotą a na czterech jej zagięciach stało po cztery dział, które ją ostrzeliwały we wszystkich jej kierunkach”. Pierwsze do boju ruszyły trzy francuskie pułki  piechoty, które znalazły się  pod nagłym, potężnym ostrzałem i zostały zmuszona do wycofania. Wtedy to Napoleon Bonaparte wysłał do boju 3 szwadron 1. Pułku Szwoleżerów Gwardii Cesarskiej, który miał za zadanie  zdobycia pierwszej baterii wroga. Kawalerzyści tymczasem brawurowo natarli na wszystkie działa ustawione przez Hiszpanów wzdłuż przełęczy. Po osiągnięciu zakładanego celu, szwadron w ferworze walk ruszył dalej, prowadzony przez kolejnych oficerów – Stefana Krzyżanowskiego i Jana Dziewanowskiego. Jednym z nielicznych, którzy dotarli do ostatniej baterii wojsk San Juana był porucznik Andrzej Niegolewski. Podczas ataku odniósł on dziewięć ran od bagnetów i dwie od kul. Ten nietuzinkowy wyczyn dostrzegł i docenił sam Bonaparte, nadając żołnierzowi Legię Honorową. Trwająca zaledwie osiem minut szarża zakończyła się pełnym sukcesem i przyczyniła się do otwarcia wojskom napoleońskim drogi na Madryt. W bitwie pod Somosierrą brało udział ok. 200 kawalerzystów 3. szwadronu Szwoleżerów Gwardii Cesarskiej. Poległo osiemnastu, 33 zostało ciężko rannych. Polacy wzięli  ok. 3 tys. jeńców, pięć sztandarów, 16 dział.

            Żołnierze, którzy brali udział w bitwie pod Somosierrą wrócili do Polski w 1814 roku. W kolejnych latach nie porzucili armii, służąc w wojsku Królestwa Polskiego utworzonym w 1815 roku. W 1830 roku walczyli w powstaniu listopadowym.

            Cześć i Chwała Bohaterom

            Koło Historyczne „Wiarus

        • 195.  rocznica wybuchu Powstania Listopadowego
          • 195. rocznica wybuchu Powstania Listopadowego

          • W  sobotę 29 listopada 2025 roku minie 195. rocznica wybuchu powstania listopadowego będącego zrywem niepodległościowym skierowanym przeciwko rosyjskiemu zaborcy.

            Głównymi przyczynami wybuchu powstania były rządy cara Mikołaja I, łamanie przez niego konstytucji z 1815 roku, wprowadzenie cenzury, prześladowania organizacji patriotycznych. W walkach powstańczych 56 tysięcy polskich żołnierzy dysponujących 140 armatami bohatersko powstrzymywało ponad 115 tysięczną carską armię wyposażoną w 350 dział idącą na Warszawę. Przez prawie 10 miesięcy naród polski prowadził walkę z największą potęgą militarną Europy odnosząc w niej poważne, lecz przejściowe sukcesy. Rozpoczęte w listopadową noc powstanie narodowe było największym wysiłkiem zbrojnym w polskich walkach wyzwoleńczych XIX wieku. Po klęsce powstania zlikwidowano polskie wojsko, ograniczono drastycznie autonomię Królestwa Polskiego a jego uczestników poddano represjom.

            Chwała Bohaterom. Niech pamięć o Ich czynach nigdy nie zaginie.

            Koło Historyczne "Wiarus”

        • Warsztaty w kl. 2e
          • Warsztaty w kl. 2e

          • 28 listopada 2025r. w klasie II E odbyły się kolejne warsztaty zorganizowane przez rodziców. Tym razem gościliśmy mamę Adriany.

            Pani Olena wykonała z dziećmi kule do kąpieli. W całej klasie zapachniało … gumą balonową. Uczniowie pilnie wykonywali poszczególne etapy przygotowania kul. Każdy dostał pudełeczko w kształcie serca i według swoich upodobań dobierał kolorystykę. Każdy z zaangażowaniem wykonywał swoją pracę żeby zobaczyć efekt końcowy czyli pachnącą kulę do kąpieli.

            Opracowanie: Agata Piwowarska

        • Znamy laureatów szkolnego konkursu historycznego „Polscy piloci bitwy o Anglię”
          • Znamy laureatów szkolnego konkursu historycznego „Polscy piloci bitwy o Anglię”

          • W piątek 28 listopada br.  poznaliśmy laureata szkolnego konkursu  historycznego z okazji 85 rocznicy bitwy o Anglię „Polscy piloci w Bitwie o Anglię”. Głównym celem konkursu, którego organizatorem było Koło Historyczne „Wiarus” było: rozwijanie zainteresowań tradycjami narodowymi i lokalnymi, pogłębienie wśród dzieci i młodzieży wiedzy o udziale polskich lotników w bitwie o Anglię, upowszechnienie wzorca osobowego  polskich pilotów z czasów II wojny światowej jako  Polaków  i patriotów, wspieranie wychowania patriotycznego, praca z uczniami chcącymi poszerzyć zakres swojej wiedzy historycznej, wyłanianie talentów oraz rozbudzanie ciekawości poznawczej i twórczego działania uczniów, promowanie osiągnięć uczniów. W konkursie adresowanym do  klas VII – VIII  uczestniczyło 37 uczniów, którzy mieli za zadanie rozwiązanie testu składającego się z 32  szczegółowych pytań dotyczących  udziału i znaczenia polskich pilotów biorących  w  pierwszej przegranej przez Niemcy  bitwie  II wojny światowej. Laureatem  konkursu, który zdobył zaszczytny tytuł „Sapere aude” został Gabriel Sarosiek uczeń klasy VIII f.  

            Gratulujemy. Dyplom i nagrody rzeczowe zostaną wręczone laureatowi  na najbliższej szkolnej akademii. Serdecznie dziękujemy  wszystkim uczestnikom konkursu i zapraszamy do udziału w kolejnej edycji konkursu „Drogi do Niepodległej”.

            >>>>> REGULAMIN_Drogi_do_Niepodleglej.docx

            Koordynator Grzegorz Jeleń

        • ANDRZEJKI 2025
          • ANDRZEJKI 2025

          • W dniach 27 i 28 listopada w naszej szkole odbył się dwudniowy bal andrzejkowy, który przyciągnął uczniów z wszystkich klas. Inicjatorem takiej formy spędzenia andrzejek był Samorząd Uczniowski. Wydarzenie obfitowało w taniec, zabawę i radosną atmosferę. Sala gimnastyczna została specjalnie przygotowana na tę okazję – wyciemniona i ozdobiona nastrojowymi światełkami, które stworzyły wyjątkowy, magiczny klimat. Cała społeczność szkolna wykonała kolorowe gwiazdki, które idealnie wkomponowały się w andrzejkowy wystrój.

            Za oprawę muzyczna oraz intensywne zabawy ruchowe odpowiedzialni byli następujący uczniowie: Amelia Antosiewicz, Wiktoria Gałucha, Karol Łapiński, Lena Łukasiuk, Sofiia Poda, Zuzanna Pstrzoch, Jagoda Sadoch, Gabriela Stankiewicz oraz Nikodem Steć. Ci młodzi ludzie wykazali się ogromna determinacją, zaangażowaniem w realizację zadań oraz serdecznością w kontaktach z uczestnikami balu.

            Rada Rodziców zatroszczyła się o pyszny poczęstunek dla wszystkich uczestników. Rodzice przygotowali również drobne upominki za udział w zabawach ruchowych podczas balu oraz urocze nagrody dla osób, które wyróżniły się najlepszymi przebraniami.

            Dwudniowy bal był wydarzeniem pełnym radości i integracji. Wspólna zabawa, klimatyczna dekoracja oraz zaangażowanie całej społeczności szkolnej sprawiły, że był to czas naprawdę wyjątkowy, który na długo pozostanie w pamięci uczniów i nauczycieli.

            Opracowały: Agata Drzewek oraz Dominika Paprocka

        • 83. Rocznica  Powstania Zamojskiego - Pamiętamy!
          • 83. Rocznica Powstania Zamojskiego - Pamiętamy!

          • W nocy z 27 na 28 listopada br. minie 83. rocznica rozpoczęcia przez Niemców wielkiej akcji pacyfikacyjno-wysiedleńczej na Zamojszczyźnie oraz wybuchu  Powstania Zamojskiego – drugiego co do wielkości po Powstaniu Warszawskim oraz największego pod względem czasowym i terytorialnym aktu zorganizowanego oporu Polaków przeciw zbrodniczej polityce III Rzeszy. W wyniku niemieckiego planu Zamojszczyzna miała stać się pierwszym obszarem osadniczym dla III Rzeszy Niemieckiej. Na terenie powiatów: biłgorajskiego, hrubieszowskiego, tomaszowskiego i zamojskiego planowano utworzyć tzw. Niemiecki Okręg Osiedleńczy. Na terenie Zamojszczyzny   Niemcy spacyfikowali  297  wsi , usuwając z nich około  110 tysięcy mieszkańców , w tym 30 tysięcy dzieci. Wysiedlaną ludność, po pobycie w obozach przejściowych w Zamościu i Zwierzyńcu, wywożono na przymusowe roboty do Niemiec i do obozów koncentracyjnych. Szczególnie tragiczny był los  dzieci.. Część z nich Niemcy wysłali do Rzeszy w celu germanizacji, część do obozów koncentracyjnych, gdzie kilka tysięcy z nich zginęło. Resztę wraz ze starcami rozmieszczono w powiatach: garwolińskim, siedleckim, mińskim i sokołowskim. Dzieci przewożone w nieogrzewanych bydlęcych wagonach zamarzały podczas transportu do miejsca przeznaczenia. Akcja, którą Niemcy rozpoczęli 27 listopada 1942 r., została przerwana dzięki walce  oddziałów partyzanckich Armii Krajowej i Batalionów Chłopskich. Powstańcy stoczyli kilkaset potyczek i bitew z oddziałami wojska niemieckiego i policji. Skuteczne działania wojskowe  nie przyniosłyby rezultatów, gdyby nie zdecydowane wsparcie ludności cywilnej. Mieszkańcy wstępowali do walczących oddziałów, pomimo zagrożenia niemieckim odwetem, wieś „żywiła” partyzantów i zapewniała im kwatery. Walka zbrojna podjęta przez żołnierzy AK i BCh była, obok porażek sił niemieckich na froncie wschodnim, jednym z głównych czynników, które zdecydowały o niepowodzeniu niemieckiej akcji kolonizacyjnej na Zamojszczyźnie

            Chcemy i będziemy pamiętać o żołnierzach  walczących w tym zapomnianym, krwawym,   a jednak zwycięskim powstaniu, bo w efekcie wstrzymującym wysiedlenia.

            Cześć i Chwała Bohaterom

            Koło Historyczne ,,Wiarus”

        • Znakomity występ SP 1 Radzymin!  II miejsce w Międzypowiatowych Igrzyskach w unihokeju chłopców
          • Znakomity występ SP 1 Radzymin!  II miejsce w Międzypowiatowych Igrzyskach w unihokeju chłopców

          • 25 listopada w Szkole Podstawowej nr 2 w Zielonce rozegrano Finały Międzypowiatowe Igrzysk Dzieci w unihokeju chłopców, będące jednocześnie 1/2 finałami wojewódzkimi. W turnieju wzięły udział najlepsze drużyny z regionu, a poziom rywalizacji był niezwykle wysoki. Reprezentacja Szkoły Podstawowej nr 1 w Radzyminie zaprezentowała się znakomicie, zdobywając II miejsce i potwierdzając świetną dyspozycję na tle wymagających przeciwników.

            Awans do tej fazy zawodów uczniowie SP 1 wywalczyli dzięki bardzo udanym występom w poprzednich etapach. W Mistrzostwach Gminy Radzymin nasz zespół sięgnął po I miejsce, a następnie w Finałach Powiatu rozgrywanych 19 listopada również w Zielonce zdobył II miejsce, co zagwarantowało udział w międzypowiatowym półfinale wojewódzkim.

            Na etapie powiatowym drużyna SP 1 Radzymin prezentowała wysoki poziom gry. W fazie grupowej chłopcy zwyciężyli w obu spotkaniach – 4:0 ze SP2 Zielonka oraz 1:0 ze SP2 Marki – nie tracąc przy tym żadnej bramki. Dopiero w finałowym pojedynku lepsza okazała się ekipa SP3 Zielonka, jednak nasi zawodnicy pokazali ogromne zaangażowanie i umiejętności, co zaprowadziło ich na drugie miejsce w powiecie, a następnie na drugą lokatę w zawodach międzypowiatowych.

            Skład reprezentacji SP 1 Radzymin:

            Zachuta Jakub, Kosnowski Oskar, Sasin Szymon, Liher Matsvei, Bisialski Jan, Kornacki Marcel, Rosłon Oliwier, Dmytro Borsuk, Jusiński Piotr, Jachacy Piotr.

            Opiekun: Arkadiusz Kostrzębski

        • Mobilne Laboratorium Młodych Odkrywców
          • Mobilne Laboratorium Młodych Odkrywców

          • W środę 26 listopada br. dla uczniów klasy 6a, 6c i 6d były organizowane warsztaty grupowe w Mobilnym Laboratorium Młodych Odkrywców. Celem projektu jest zwiększenie zainteresowania nauką, rozwój kompetencji kluczowych, wspieranie edukacji przez nowoczesne technologie, pobudzanie ciekawości, upowszechnianie nauki, rozwijanie motywacji uczniów, kreatywności, innowacyjności, a także wzmacnianie kompetencji cyfrowych. 

            Zajęcia rotacyjnie przechodziły przez 4 stanowiska:
            1. GOGLE VR – „Wirtualna wyprawa naukowa” - uczniowie oglądali wnętrze ludzkiego ciała (biologia 3D – układ krwionośny, mózg) „Czasopodróż” – starożytność w VR (historia i archeologia).
            2. MOZABOOK – „Edukacyjna podróż po wiedzy” - uczniowie rozwiązywali zadania multimedialne (fizyka, chemia, ekologia, historia) – aplikacja łączy AR, film, quiz.
            3. DŁUGOPISY 3D – „Od idei do modelu” - uczniowie tworzyli przestrzenne modele edukacyjne w grupach 2-osobowych.
            4. AR – „Rzeczywistość, która się rusza” - uczestnicy korzystali z gogli z aplikacjami AR, obserwowali modele 3D np. serce, dinozaury, struktury chemiczne.
            Warsztaty skończyły się prezentacją wyników z aplikacji Mazabook 3D (najlepsze wyniki quizu), wystawą modeli 3D utworzonych przez uczestników warsztatów.

            Na zakończenie wszyscy otrzymali na pamiątkę dyplomy uczestnictwa „Odkrywcy Przyszłości”.

        • Projekt makiety
          • Projekt makiety

          • W listopadzie br. chętni uczniowie klasy IIe metodą projektu wykonali makiety do lektury Aliny i Czesława Centkiewiczów „Zaczarowana Zagroda”. To pozycja książkowa, którą drugoklasiści przeczytali z zaciekawieniem, a prace ukazują fragmenty książki, które najbardziej zapadły dzieciom w pamięci.

            Opracowała: Agata Piwowarska

        • Wyjściu edukacyjnym do Muzeum Bitwy Warszawskiej 1920 roku
          • Wyjściu edukacyjnym do Muzeum Bitwy Warszawskiej 1920 roku

          • Uczniowie klasy VIII f Szkoły Podstawowej nr 1 im. ppłk. pil. Mariana Pisarka w Radzyminie uczestniczyli w wyjściu edukacyjnym do Muzeum Bitwy Warszawskiej 1920 w Radzyminie. Wyjście odbyło się w ramach projektu „19-letni marynarz – online”, realizowanego w programie „Kultura w sieci” Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

            Podczas spotkania z panią Małgorzatą Karoliną Piekarską, stryjeczną wnuczką Zbigniewa Piekarskiego, uczniowie poznali losy młodego marynarza, który w 1923 roku rozpoczął naukę w Szkole Morskiej w Tczewie. Zaprezentowane zostały archiwalne listy, pocztówki, zdjęcia oraz fragmenty filmowe, dzięki czemu historia została ukazana w bardzo przystępnej i osobistej formie.

            Uczniowie mogli obejrzeć wyświetlane fotografie listów i pocztówek, a także notesów zawierających plany lekcji, zapiski o wygranych w grach karcianych i informacje o pożyczkach pieniędzy. Dodatkową atrakcją była prezentacja zdjęć oryginalnych guzików wszywanych do marynarskich mundurów, które przybliżyły realia nauki i służby na morzu. Całość uzupełniały anegdoty i ciekawostki obyczajowe z epoki.

            Uczestnicy zajęć obejrzeli także krótki film niemy oparty na jednoaktówce autorstwa Zbigniewa Piekarskiego, zrealizowany w stylistyce kina dwudziestolecia międzywojennego.

            Spotkanie cieszyło się dużym zainteresowaniem uczniów i pozwoliło im przekonać się, że historia to nie tylko daty, lecz przede wszystkim prawdziwe losy ludzi.

            Opracowanie: Anna Wilkowska, Grzegorz Jeleń

        • Wycieczka do Muzeum Narodowego w Warszawie i spacer po Krakowskim Przedmieściu
          • Wycieczka do Muzeum Narodowego w Warszawie i spacer po Krakowskim Przedmieściu

          • W dniu 26.11.2025 r. uczniowie klasy IVC i IVE wraz z wychowawcami p. Marią Klimkiewicz, p. Marleną Wiśniewską oraz p. Beatą Wojciechowską uczestniczyli w wycieczce do Muzeum Narodowego w Warszawie. Wycieczka rozpoczęła się od zwiedzania Warszawy  i grupa udała się na spacer Krakowskim Przedmieściem — jedną z najbardziej reprezentacyjnych ulic Warszawy. Uczniowie podziwiali m.in. Kolumnę Zygmunta III Wazy, Zamek Królewski, Syrenkę Warszawską, Bazyliszka, Pałac Prezydencki, Grób Nieznanego Żołnierza, Hotel Bristol, pomnik Adama Mickiewicza oraz historyczne kamienice, poznając ciekawostki dotyczące mijanych miejsc. Spacer był doskonałą okazją do poznania atmosfery miasta, które łączy tradycję z nowoczesnością. Następnie wybraliśmy się do Muzeum Narodowego, jednego z najważniejszych miejsc kultury i sztuki w Polsce. Podczas zwiedzania uczniowie mieli okazję zobaczyć zarówno słynne dzieła malarstwa polskiego, jak „Bitwę pod Grunwaldem” Jana Matejki czy „Babie lato” Józefa Chełmońskiego, jak i liczne eksponaty sztuki światowej. Wizyta pozwoliła uczniom poszerzyć wiedzę humanistyczną oraz spojrzeć na historię i sztukę z nowej perspektywy. Podczas wycieczki uczniowie wzięli udział w lekcji muzealnej „Muzealne przeboje”, przygotowanej przez edukatorów Muzeum Narodowego w Warszawie. Zajęcia miały na celu zapoznanie uczniów z najcenniejszymi i najbardziej rozpoznawalnymi dziełami znajdującymi się w zbiorach muzeum. W trakcie lekcji uczniowie poznali historie powstania wybranych obrazów i rzeźb, ciekawostki dotyczące twórców oraz sposoby interpretacji sztuki. Edukatorzy w przystępny sposób pokazali, dlaczego niektóre dzieła stały się prawdziwymi „przebojami” muzealnymi – znanymi, podziwianymi i chętnie oglądanymi przez zwiedzających. Zajęcia miały formę interaktywną: uczniowie aktywnie odpowiadali na pytania, analizowali szczegóły wybranych eksponatów, a także zastanawiali się, co sprawia, że dane dzieło uznawane jest za wybitne. Uczestnictwo w takiej lekcji stanowiło doskonałe uzupełnienie szkolnych zajęć z historii i sztuki oraz pozwoliło spojrzeć na muzeum jako miejsce pełne inspiracji i niezwykłych historii.

            Wycieczka dostarczyła wielu wrażeń i wartościowych doświadczeń, a zdobyta wiedza z pewnością wzbogaci szkolne lekcje historii i kultury.

            Opracowanie: Maria Klimkiewicz

        • Dzień Pluszowego Misia
          • Dzień Pluszowego Misia

          • W naszej szkole 25 listopada obchodziliśmy Dzień Pluszowego Misia, podczas którego uczniowie przynieśli swoje ulubione pluszaki. Dzień ten został ustanowiony w 2002 roku — z okazji setnej rocznicy powstania pierwszej pluszowej przytulanki w kształcie misia.

            W niektórych klasach osoby z misiami nie były pytane na lekcjach, co wywołało wiele uśmiechów. Nawet na lekcji wychowania fizycznego pluszaki dołączyły do wykonywania ćwiczeń, dodając zajęciom lekkości i zabawy. Biblioteka szkolna zamieniała się w kącik z pluszakami w którym każdy mógł poczuć się wyjątkowo.

            Był to dzień pełen radości, życzliwości i dobrej atmosfery. Wspólna zabawa z misiami przypomniała nam, jak ważne są uśmiech i dobry humor, które potrafią poprawić relacje, zmniejszyć stres i sprawić, że codzienne szkolne obowiązki stają się przyjemniejsze. Dzięki takim dniom uczymy się, że życzliwość i pozytywne nastawienie mają dużą wartość i mogą zmieniać szkolną rzeczywistość na lepszą.

            Opracowała: Dominika Paprocka

        • Zajęcia ze specjalistami
          • Zajęcia ze specjalistami

          • W listopadzie br. klasa 2D miała ciekawe zajęcia ze specjalistami. Z Panią psycholog uczniowie  prowadzili rozmowy o akceptacji, na podstawie burzy mózgów podczas, której każdy uczeń mógł się wypowiedzieć. Z Panią pedagog wspólnie uczestniczyli w projekcie "Razem łatwiej" i rozwiązywali krzyżówkę dotyczącą współpracy w grupie. Dowiedzieli się, że akceptacja i współpraca to siła dorosłości.

            Opracowanie: Anna Musiał

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 1 im. ppłka pil. Mariana Pisarka
      • sp1radzymin@radzymin.pl - Dorota Poznańska
      • Sekretariat (nowy budynek szkoły) czynny w godz. 07.30-16.00
        tel. (+48) 22 786-72-79
      • ul. 11 Listopada 2
        05-250 RADZYMIN
        Poland
  • Galeria zdjęć

    • brak danych