• Wybory do Samorządu Uczniowskiego
          • Wybory do Samorządu Uczniowskiego

          • Dnia 9 listopada 2022 roku odbyły się wybory do Samorządu Uczniowskiego w Szkole Podstawowej nr 1 im. ppłka pil. Mariana Pisarka w Radzyminie.

            Uprawnionych do głosowania było 649 uczniów z klas IV – VIII.

            Po obliczeniu głosów podaje się do wiadomości wyniki:

            oddano głosów - 568, w tym:

            głosy ważne -  554

            głosy nieważne - 14

            Wyniki wyborów:

            Przewodniczący:

            Berska Aleksandra - klasa 8d

            Zastępcy przewodniczącego:

            Iwanowski Michał – klasa 7a

            Drejewicz Franciszek – klasa 8a

            Członkowie Samorządu  Uczniowskiego

            Bączek Aleksandra – klasa 5c

            Szlufarska Maja – klasa 8a

            Tarapata Helena – klasa 5e

            Głosy liczyli przedstawiciele klas czwartych.

        • Sukcesy reprezentacji chłopców naszej szkoły  w Mistrzostwach Gminy Radzymin
          • Sukcesy reprezentacji chłopców naszej szkoły w Mistrzostwach Gminy Radzymin

          • W dniach 7-8 listopada br. odbyły się Mistrzostwa Gminy Radzymin w piłce koszykowej chłopców w dwóch kategoriach wiekowych. Nasza szkoła wywalczyła awans do finałów rejonowych zajmując I miejsce w kategorii młodzież, klasy VIII-VII.  W zawodach klas VI-V zajęliśmy II miejsce.

            I miejsce w zawodach klas VIII-VII zajęli:

            Norbert Gzowski, Dawid Myśliwiec, Szymon Makowski, Adam Szczypiń, Patryk Kulesza, Szymon Kuczyński, Dominik Kita, Ruszkowski Mateusz,  Jusiński Gabriel, Skórka Szymon Gajewczyk Ignacy, Gniadek Bartek, Zawadzki Szymon, Gałązka Eryk, Pikuliński Oskar

            II miejsca w zawodach klas VI-V zajęli :
            Wojtek Czarnowski, Hubert Kaczmarski, Jakub Żmijewski, Kamil Grzesiak, Adrian Cubrzyński, Michał Roman, Stankiewicz Piotr, Barankiewicz Dawid, Płachecki Borys, Antoni Goska, Machalski Bartek, Roguski Filip

            Opiekun: Arkadiusz Kostrzębski

        • Mein Hobby ist Sport oder…/ Moim hobby jest sport albo…
          • Mein Hobby ist Sport oder…/ Moim hobby jest sport albo…

          • W dniach 3-4.11.2022r. uczniowie na lekcji języka niemieckiego wzięli udział w wyjątkowym projekcie. W sali 2.05 powstał barwny kolaż łączący zamiłowania oraz pasje uczniów z wszystkich klas ósmych. 

            Podczas lekcji uczniowie wykorzystali pomoce dydaktyczne w ramach programu LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI (laminator oraz folia do laminowania). Uczniowie mieli za zadanie napisać krótki opis swojego hobby oraz stworzyć jego wizualizację w formie plakatu. Technika była dowolna. Liczył się pomysł, kreatywność i inwencja twórcza.

            W trakcie prezentacji swoich prac dowiedzieliśmy się, że są wśród nas miłośnicy jazdy konnej, sportów wodnych, piłki nożnej, ale również pasjonaci numizmatyki oraz elektrotechniki.

            Lekcja bez wątpienie była inna, niestandardowa, a przez to i ciekawa. Warto jednak było się troszeczkę zaangażować, bo efekt końcowy przerósł oczekiwania wszystkich, dlatego też serdecznie zapraszamy do jego podziwiania w sali 2.05..

            Opracowała: Joanna Czestkowska

        • Jesteśmy Ekocyrkularni
          • Jesteśmy Ekocyrkularni

          • Czym jest gospodarka ekocyrkularna (gospodarka o obiegu zamkniętym) w skrócie GOZ? Gospodarka cyrkularna to model gospodarczy, w którym produkty i usługi są przedmiotem obrotu w zamkniętych pętlach lub cyklach. Zastosowanie zasad gospodarki obiegu zamkniętego w życiu codziennym przyczynia się do ochrony naszej Planety i ograniczenia jej nadmiernej eksploatacji. Model cyrkularny znany m.in. z lekcji przyrody pokazuje, że w środowisku naturalnym nie ma pojęcia odpadu, produkty dla jednych organizmów zbędne dla innych są potrzebne do życia. My również możemy stosować podobne zasady w życiu przez co zaoszczędzimy surowce naturalne oraz skorzystamy na tym finansowo. W jaki sposób?  

            − ograniczać wytwarzanie odpadów w swoim otoczeniu przedszkolu, szkole, domu,

            − robić przemyślane zakupy,

            − ograniczać kupowanie zbędnych rzeczy lub produktów

            − kupować rzeczy trwalsze, lepszej jakości, unikać kupowania podróbek i nietrwałych produktów,

            − odnawiać, naprawiać, ponownie wykorzystywać produkty, które utraciły swoje pierwotne walory,

            − wymieniać się rzeczami

             − nie drukować papieru, korzystać z płatności online, e-faktur, korespondencji elektronicznej,

             − wykorzystywać zeszyty do końca, kupować książki od kolegów ze starszych klas,

            − ograniczać zużycie wody, energii, korzystać z urządzeń energooszczędnych

            − kierować do naprawy zepsuty sprzęt segregować odpady, przekazywać

             − unikać używania produktów chemicznych,

             Starajmy się przed wrzuceniem odpadów do kosza zastanowić się czy nie mogą one jeszcze stanowić materiału dla innych zastosowań. Zastanówmy się nad swoimi przyzwyczajeniami i zastanówmy się jakie ww. rozwiązania możemy prowadzić w swoim otoczeniu.

            Nasza szkoła również podejmuje szereg działań sprzyjających ochronie Naszej Planety.

            1. Zbieramy nakrętki.
            2. Uczestniczymy w akcjach ekologicznych.
            3. Prowadzimy zajęcia warsztatowe.
            4. Prowadzimy segregację odpadów.
            5. Przystąpiliśmy   udziału w I edycji „Konkursu popularyzującego wiedzę o gospodarce o obiegu zamkniętym Ekocyrkularni”.

             >>>>> Dyplom-uznania.pdf

                                        PAMIĘTAJMY KAŻDY Z NAS MOŻE BYĆ EKOCYRKULARNY

            Koordynator: Aneta Żołądek

        • Akcja "IRYS"
          • Akcja "IRYS"

          • W piątek 4 listopada br. uczniowie klasy VI a  pod opieką wychowawcy uczestniczyła w akcji ,,Irys”. Celem akcji, której organizatorem jest Fundacja  Bona Fide – w słusznej sprawie” jest zwrócenie uwagi na społeczeństwa na problemy związane z chorobami Alzheimera  oraz cukrzycą, wsparcie chorych ich rodzin i opiekunów, wsparcie profilaktyki i terapii zajęciowej. Cebulki irysów zostały posadzone na specjalnie przygotowanej grządce przed Domem Ogrodnika. Pierwsze cebulki zostały uroczyście posadzone przez p. Krzysztofa Chacińskiego i jego zastępcę Krzysztofa Dobrzynieckiego. Następnie do sadzenia cebulek zaproszono uczniów radzymińskich szkół. Ponad 300 cebulek irysów zostało również posadzonych na rabatkach przed naszą szkołą. Mamy nadzieję, że wiosną pięknie zakwitną i będą przypominać o celu tej pięknej i jakże pożytecznej akcji.

            Opracowanie SP 1 Radzymin

        • Mistrzostwa Powiatu Wołomińskiego w Unihokeju Chłopców
          • Mistrzostwa Powiatu Wołomińskiego w Unihokeju Chłopców

          • W dniu 03. 11.2022 reprezentacja szkoły klas 4-6 w składzie:

            Arsen Vasylevycz (kapitan), Wojtek Czarnowski, Hubert Kaczmarski, Jakub Żmijewski, Kamil Grzesiak, Bartek Ruczkowski, Adrian Cubrzyński, Gabriel Sarosiek, Michał Roman, Hlib Perepecha, zajęła 5 miejsce w Mistrzostwach Powiatu Wołomińskiego w Unihokeju Chłopców.

            Opiekun: Mariusz Sikorski

        • "Dzień wspomnień i zadumy" w ramach projektu "Z KULTURĄ MI DO TWARZY"
          • "Dzień wspomnień i zadumy" w ramach projektu "Z KULTURĄ MI DO TWARZY"

          • Uczniowie klas II a i III d pamiętali o swoich bliskich, porządkowali groby i zapalili znicze.

            Miesiąc listopad to czas zadumy, refleksji i pamięci o osobach zmarłych oraz tych, którzy stracili swoje życie w obronie naszego kraju. Pamięć o zmarłych jest obowiązkiem każdego człowieka. Wprowadzając dzieci w świat wartości społeczno-moralnych, uczuć patriotycznych, nie może zabraknąć zajęć, przybliżających dzieciom naszych bohaterów narodowych, ludzi, którzy zginęli w obronie naszej ojczyzny. 

            Opracowanie: Marzena Marchel, Marta Gładysz

        • Szkoła Pamięta
          • Szkoła Pamięta

          • "Dla tych, którzy odeszli w nieznany świat, płomień na wietrze kołysze wiatr.

            Dla nich tyle kwiatów pod cmentarnym murem i niebo jesienne u góry...

            Dla tych, którzy odeszli..."

            /Danuta Gellnerowa/

            W słoneczny piątkowy ranek, 28 października br. uczniowie klasy IV g pod opieką wychowawcy udali się na radzymiński Cmentarz Poległych, by uporządkować i odwiedzić  groby Bohaterów, którymi od kilkunastu lat opiekuje się nasza szkoła.

            Placówka otrzymała podziękowania za udział w akcji „Szkoła pamięta” >>>> Dyplom2022.jpg

            Jednym z ważnych powodów naszej obecności na cmentarzu było uczestnictwo w szkolnym projekcie „Wdzięczność i pamięć”. Jego głównym celem jest pielęgnowanie pamięci o Bohaterach walk o niepodległość, Osobach Zasłużonych dla miasta i Ojczyzny, Strażakach, Nauczycielach, dla których miejscem wiecznego spoczynku są radzymińskie nekropolie; kształtowanie pożądanych postaw obywatelskich wśród dzieci i młodzieży; pogłębianie wiedzy uczniów na temat dziejów Polski i historii lokalnej,  krzewienie patriotyzmu oraz promocja krajoznawstwa poprzez odkrywanie i poznawanie miejsc pamięci w najbliższej okolicy.

            Wędrując wśród cmentarnych alejek, słuchaliśmy barwnej opowieści naszego wychowawcy o historii cmentarza i spoczywających snem wiecznym Bohaterach naszej małej i wielkiej Ojczyzny. Poznaliśmy historię symbolicznych mogił i nagrobków opasanych biało – czerwonymi szarfami. To miejsca szczególnie ważne dla naszej szkolnej społeczności. Spoczywają tam Bohaterowie, których pragniemy przywołać z głębi ojczystych dziejów. Jedną z nich jest Zofia Janina z Emsmanów Kukier pseudonim „Jarzębina”. Bohaterska łączniczka Armii Krajowej, zastępczyni Komendanta Wojskowej Służby Kobiet II Rejonu AK „Celków”, kierowniczka placówki Rady Opiekuńczej w Pustelniku (Marki). Pani Janina schwytana i torturowana, 2 września 1944 roku została zamordowana przez Niemców w okolicach Radzymina. To jej grobem, który od kilku lat regularnie odwiedza społeczność naszej szkoły, będziemy jako klasa honorowo opiekować się przez najbliższe miesiące. Należy przy tym podkreślić, że nasza opieka nie będzie polegać tylko na dbaniu o miejsce wiecznego spoczynku „Jarzębiny”, ale również będziemy starali się odnaleźć więcej informacji na jej temat.

            Po uprzątnięciu grobu i zapaleniu zniczy, postawą na baczność i minutą ciszy uczciliśmy pamięć Bohaterki. Następnie nasze znicze zapłonęły pod tablicą, poświęconą poległym lotnikom z września 1939 roku, symbolicznym Krzyżem Katyńskim i obeliskiem upamiętniającym naszych rodaków, którzy zginęli w katastrofie prezydenckiego samolotu pod Smoleńskiem. Był wśród nich ojciec Józef Joniec - prezes Stowarzyszenia Parafiada, z którym wspólnie realizowaliśmy ogólnopolski program edukacyjny „Katyń… Ocalić od zapomnienia”, przyjaciel naszej szkoły.

            Ostatnim akordem naszej wycieczki było uczestnictwo w grze terenowej, która pomogła nam utrwalić wiedzę o historii naszego „małego miasteczka z wielką historią”. Zadowoleni, nieco zmęczeni powróciliśmy do szkoły. Tu czekało na nas jeszcze jedno zaproszenie do udziału w kolejnej edycji szkolnej akcji edukacyjnej „Stalowa Jedynka o bohaterach pamięta… na co dzień nie tylko od święta”. Warto na zakończenie dodać, że było nam bardzo miło spotkać kolegów i koleżanki z innych klas, którzy tak licznie odwiedzili nasze radzymińskie nekropolie, bo jak pisała Wisława Szymborska „umarłych wieczność dotąd trwa, póki pamięcią się im płaci”. My chcemy  i będziemy pamiętać. To nasza historia, nasi Bohaterowie i nasza Ojczyzna.

            Klasa IV G z wychowawcą

        • „Wdzięczność i Pamięć” –  zachęcamy do udziału w projekcie
          • „Wdzięczność i Pamięć” – zachęcamy do udziału w projekcie

          • W ostatnim tygodniu października uczniowie i nauczyciele ze Szkoły Podstawowej nr 1 im. ppłka pil. M. Pisarka w Radzyminie przystąpili do realizacji szkolnego projektu „Wdzięczność i Pamięć”. Jednym z pierwszych działań podjętych w ramach długofalowej akcji, było uporządkowanie miejsc wiecznego spoczynku bohaterów i osób zasłużonych, znajdujących się na radzymińskich nekropoliach.

            Otaczanie opieką miejsc pamięci narodowej oraz grobów bohaterów i osób zasłużonych to wieloletnia tradycja Szkoły Podstawowej nr 1 im. ppłka pil. M. Pisarka w Radzyminie, głęboko wpisująca się w filozofię placówki, która nawiązując do najpiękniejszych tradycji szkolnictwa z okresu II RP, stara się kształcić kolejne pokolenia młodzieży w duchu patriotyzmu i szacunku dla polskiej historii.

            Troska o groby bohaterów i osób zasłużonych dla miasta, regionu, czy Ojczyzny jest ważnym elementem pobudzania świadomości historycznej, narodowej i obywatelskiej wśród młodzieży, służy umacnianiu więzi z lokalnym środowiskiem, a także pozwala zrozumieć uczniom ogromną wartość angażowania się w działalność społeczną.

            Więcej TUTAJ >>>>>>  Wdziecznosc_i_Pamiec-opis.pdf

            Jako społeczność szkoły, której Patron – ppłk pil. Marian Pisarek nie ma własnego grobu, gdyż miejscem jego spoczynku stały się wody Kanału La Manche, powinniśmy tym szczególniej odczuwać potrzebę objęcia opieki nad grobami innych Zasłużonych Rodaków. Wiele z nich otoczonych jest troską przez rodzinę, czy lokalną społeczność, ale są też takie, nad którymi pamięć ludzka już wygasła.

            Koordynatorzy Projektu „Wdzięczność i Pamięć” - Weronika Lewandowska, Grzegorz Jeleń

        • SZKOŁA PAMIĘTA
          • SZKOŁA PAMIĘTA

          • SZKOŁA PAMIĘTA - 28 października 2022r. klasa IIe wybrała się na Cmentarz Poległych 1920r. w Radzyminie aby uczcić pamięć minutą ciszy tych, którzy zginęli za naszą Ojczyznę zatrzymując się przy grobach bohaterów.

            W ramach projektu „WDZIĘCZNOŚĆ I PAMIĘĆ” objęliśmy opieką Mogiłę Ofiar Zbrodni Hitlerowskich. Wspólnie z rodzicami i uczniami naszej klasy w to piątkowe, słoneczne przedpołudnie uporządkowaliśmy mogiłę, złożyliśmy kwiaty oraz zapaliliśmy znicze.

            Opiekun: Agata Piwowarska

        • Szkoła Pamięta
          • Szkoła Pamięta

          • W dniach 26-27 października 2022r. Szkolny Klub Wolontariusza włączył się do akcji Szkoła Pamięta (#SzkołaPamięta) pod patronatem Ministerstwa Edukacji i Nauki. Nasi wolontariusze wraz ze swoimi opiekunami udali się na Cmentarz Poległych 1920r w Radzyminie aby uporządkować grób Józefa Umera, weterana wojny polsko-bolszewickiej 1919-1921, żołnierza 8 Pułku Piechoty Legionowej w okresie II Rzeczypospolitej oraz ,, Stary Cmentarz gdzie zaopiekowano się grobem Karola Łobodowskiego, Kustosza Cmentarza Poległych w 1920r. w Radzyminie. Uczniowie z powagą i wielkim zapałem przystąpili do akcji, kontynuując działania w kolejnych dniach.

            Opiekunowie Aneta Żołądek, Iwona Smoczyńska

        • Klocki Lego education Spike Prime na lekcjach j. polskiego w programie Laboratoria Przyszłości
          • Klocki Lego education Spike Prime na lekcjach j. polskiego w programie Laboratoria Przyszłości

          • W październiku br. uczniowie klasy 5d podczas zajęć z języka polskiego korzystali z pomocy dydaktycznej w ramach programu Laboratoria Przyszłości - zestawy klocków Lego education Spike Prime.

            Wykorzystanie kloców Lego do stworzenia pojazdów przyszłości dla mieszkańców naszej planety z roku 3015 (w nawiązaniu do utworu literackiego czytanego na lekcji)  to wspaniała zabawa połączona z rozwojem umiejętności społecznych (praca w grupach), kształtuje umiejętność komunikowania się oraz kreatywnego myślenia, wychodzenia poza schematy. Część pojazdów została uruchomiona, za pomocą specjalnego systemu, uczniowie przygotowali wyścig pojazdów. 

            Wykorzystanie zestawów Lego na lekcjach języka polskiego idealnie wpasowuje się w zasadę intertekstualności, uczniowie patrzą i widzą szerzej, przestają myśleć stereotypowo, szukają rożnych rozwiązań.

            Uczenie dzieci kreatywnego i logicznego myślenia oraz rozwijania nowych perspektyw gwarantuje osiąganie sukcesów w życiu.

            Opracowanie: Dominika Paprocka

        • Moduł Woda - wykorzystanie pomocy dydaktycznej w ramach Laboratoriów Przyszłości
          • Moduł Woda - wykorzystanie pomocy dydaktycznej w ramach Laboratoriów Przyszłości

          • W październiku br. uczniowie klas ósmych podczas zajęć Klubu Chemika korzystali z pomocy dydaktycznej w ramach programu Laboratoria Przyszłości - Moduł WODA - Najlepsze chłodziwo. Badano zjawiska przewodnictwa cieplnego różnych substancji. Uczniowie doskonali się w pracy laboratoryjnej, uczyli się planować, przeprowadzać i opisywać doświadczenia. Wykorzystując zestaw doświadczenia 10 badali temperatury różnych substancji w określonym czasie. Ma to na celu sprawdzenie, która z cieczy jest najlepszym chłodziwem. Sprawdzali też doświadczalnie hipotezę i formułowali wnioski z eksperymentu. Na podstawie pomiarów uczniowie sporządzali wykres zależności czasu i temperatury.

            Uczniowie dzięki pomocy dydaktycznej doskonalili umiejętność dokładnego wykonywania pomiarów i graficznego przedstawiania wyników swojej pracy. Doskonalili też umiejętność prowadzenia pracy badawczej.

            Organizator: Iwona Waliszkiewicz

        • Wykorzystanie klocków magnetycznych w programie Laboratoria Przyszłości
          • Wykorzystanie klocków magnetycznych w programie Laboratoria Przyszłości

          •  W październiku br. uczniowie klas czwartych podczas zajęć z matematyki korzystali z pomocy dydaktycznej w ramach programu Laboratoria Przyszłości - Klocki magnetyczne GEOMAG pro-L.

            Wykorzystanie klocków magnetycznych GEOMAG pro -L do zapoznania się z podstawowymi pojęciami dotyczącymi odcinka, prostej, półprostej. Nauka przez zabawę oraz nauka współpracy - praca w grupach. Uczniowie dzięki samodzielnemu tworzeniu prostych, półprostych i odcinków łatwiej zapamiętały nowo poznane pojęcia matematyczne. Uczenie dzieci kreatywnego i logicznego myślenia, czy też rozwijania nowych perspektyw gwarantuje osiąganie sukcesów w życiu.

            Opracowanie: Laura Waśniewska

        • Wycieczka klasowa do Sulejówka i Ossowa
          • Wycieczka klasowa do Sulejówka i Ossowa

          • Dnia 27 października klasy VII b i VII d były na całodniowej wycieczce szkolnej do Sulejówka i do Ossowa. W  Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku uczestniczyli w warsztatach edukacyjnych w usytuowanej pod ziemią wystawie stałej. Uczniowie poznawali historię związaną z Marszałkiem pod kierunkiem doświadczonych edukatorów w niecodzienny sposób. Wyposażeni w specjalnie stworzone koła szyfrów, pracując zespołowo, przechodzili kolejne etapy: Ziuk, Wiktor, Komendant, Naczelnik, Marszałek . Udali się w podróż w zakamarki konspiracyjnej taktyki Józefa Piłsudskiego oraz jego towarzyszek i towarzyszy, dla których walka słowem – w tym drukowanie i powielanie „bibuły” – była ważną częścią boju o wolność Polski. Poznali wyjątkowy eksponat -  „bostonkę” – maszynę drukarską, która służyła w taktyce konspiracyjnej. Jedną z wielu nośnych wypowiedzi Józefa Piłsudskiego uczniowie wyrazili w budowli ΛΕΓΩ-ΛΟΓΟΣ (lego-logos) – techniką wzmacniającą umiejętności abstrakcyjnego myślenia, słuchania innych oraz dyskutowania.

            Wizyta w Ossowie dała kolejną lekcję historii i patriotyzmu. Przewodnik ubrany w mundur żołnierza polskiego z roku 1920 zabrał wszystkich w plener, gdzie podzieleni na grupy uczniowie odpowiadali pisemnie na zadawane pytania. Byli na cmentarzu pomordowanych w bitwie na polach Ossowa oraz przy krzyżu upamiętniającym miejsce śmierci kapelana ks. Ignacego Skorupki. W Muzeum Bitwy Warszawskiej nastąpiło wręczenie nagród zwycięzcom gry terenowej oraz projekcja filmu dokumentalnego o wydarzeniach historycznych okresu Młodego Państwa Polskiego.

            Opracowanie: Iwona Kalicka

        • Wykorzystanie pistoletu do kleju na gorąco w ramach programu Laboratoria Przyszłości
          • Wykorzystanie pistoletu do kleju na gorąco w ramach programu Laboratoria Przyszłości

          • W październiku br. uczniowie  podczas zajęć manualnych w świetlicy szkolnej na temat darów lasu korzystali z pomocy dydaktycznej w ramach programu Laboratoria Przyszłości - Pistolet do kleju Richmann C0849, wkłady do kleju na gorąco. Zajęcia rozpoczęły się przywitaniem i wyjaśnieniem zasad wykonania zadania manualnego. Zaprezentowano jak należy posługiwać się pistoletem do kleju oraz przestrzegano o szczególnej ostrożności z powodu pracy z gorącym przyrządem.Następnie uczniowie przystąpili d o wykonania zadania dobierając potrzebne im materiały i komponując swoją sowę. Dzięki użyciu pistoletu do kleju uczniowie mogli łączyć poszczególne elementy sowy.

            Zajęcia były okazją do rozwijania dziecięcej wyobraźni i zdolności manualnych. Uczniowie w trakcie zadania współpracowali  i budowali dobre relacje w grupie świetlicowej. Zadanie sprawiło im  wiele radości i zadowolenia z własnej pracy.

            Organizator: Anna Kostrzębska

        • Prażenie kukurydzy z wykorzystaniem sprzętu z Laboratoriów Przyszłości
          • Prażenie kukurydzy z wykorzystaniem sprzętu z Laboratoriów Przyszłości

          • W październiku br. uczniowie klas młodszych w świetlicy szkolnej korzystali z pomocy dydaktycznej w ramach programu Laboratoria Przyszłości - Kuchenka elektryczna/płyta z akcesoriami, Zestaw garnków MPM smile Cookware Set MGK-20 z patelnią, Odzież ochronna - zestaw fartuchów.

            Z okazji Dnia popcornu zorganizowano zajęcia dotyczące zmian zachodzących w ziarnie kukurydzy. Główną częścią spotkania było prażenie kukurydzy, które było możliwe dzięki nowo zakupionym sprzętom. Zastanawialiśmy się co takiego dzieje się w małym ziarenku kukurydzy, że w wyniku podgrzania pęka i staje się „białą chmurką”. Wykorzystaliśmy uprażony popcorn do wykonania pracy plastycznej „Kubek popcornu” , wymyślając ciekawe projekty papierowych pojemników na uprażoną kukurydzę.

            Opracowanie: Anna Kostrzębska

        • Ojcze Święty – PAMIĘTAMY!
          • Ojcze Święty – PAMIĘTAMY!

          •                                                „Wymagajcie od siebie, choćby inni od was nie wymagali”.

            Jan Paweł II

            W niedzielę 16 października 2022 r. już po raz 22 świętowaliśmy Dzień Papieski. To ważna data dla Polaków, ponieważ 44 lata temu wybrano na głowę Stolicy apostolskiej kardynała Karola Wojtyłę. Tegorocznej edycji towarzyszyło hasło “Blask Prawdy”, które nawiązuje do encykliki św. Jana Pawła II “Veritatis splendor” z 1993 r.

                     Nasza szkoła zawsze pamięta o wybitnych Polakach. Chcąc przybliżyć młodemu pokoleniu postać Jana Pawła II, uczniowie klasy IV f pod opieką nauczycieli zaprezentowali montaż słowno- muzyczny. Uroczysta akademia ukazała wszystkim zebranym osobę Ojca Świętego. Uczniowie ubrani w galowe stroje przypomnieli najważniejsze słowa Jana Pawła II oraz wyrecytowali wiersze o zacnym Polaku. Nie zabrakło także śpiewu naszego szkolnego chóru pod batutą pani Iwony Kalickiej, między innymi ukochanej pieśni papieża „Barki”. Piękną dekorację uświetniającą akademię przygotowała pani Emilia Kosakowska. Pan Paweł Cybulski umilił akademię pokazem slajdów z Ojcem Świętym, a na zakończenie przedstawił kilkuminutowy, wzruszający film przypominający pobyt  Jana Pawła II w Radzyminie w 1999 r. na Cmentarzu Poległych 1920 r.

            Wszyscy jesteśmy dumni z Papieża – Polaka, który nieustannie jest autorytetem dla kolejnego już pokolenia uczniów „Stalowej Jedynki”.

            Opracowanie: Anna Czajkowska

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 1 im. ppłka pil. Mariana Pisarka
      • sp1radzymin@radzymin.pl - Dorota Poznańska
      • Sekretariat (nowy budynek szkoły) czynny w godz. 07.30-15.30 tel. (+48) 22 786-72-79
      • ul. 11 Listopada 2 05-250 RADZYMIN Poland
  • Galeria zdjęć

      brak danych