W marcu uczniowie uczestniczący w zajęciach terapii pedagogicznej oraz zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych wzięli udział w tygodniowej akcji Czytanie na ścianie. Tym razem czytanie nie odbywało się w tradycyjnej formie przy stoliku, lecz na kartkach zawieszonych na ścianach sali. Dzięki tej metodzie uczniowie nie tylko doskonalili umiejętność pracy z tekstem, ale także pobudzali swoją wyobraźnię, rozwijali kreatywność i aktywnie angażowali się w naukę. Połączenie ruchu i czytania sprawiło, że nauka stała się dynamiczna i ciekawa. Uczniowie czerpali dużo satysfakcji z takiej formy pracy i chętnie angażowali się w kolejne zadania. Korzyści płynące z Czytania na ścianieAktywne angażowanie uczniów - zamiast siedzenia przy stoliku, dzieci poruszają się po sali, co wspiera koncentrację i motywację. Rozwijanie kreatywności - uczniowie odpowiadają na pytania w oparciu o własne pomysły, co sprzyja twórczemu myśleniu. Pobudza wyobraźnię - nietypowa forma czytania zachęca do kreatywnego myślenia i samodzielnego interpretowania treści. Wspiera koncentrację i zapamiętywanie - ruch i interakcja pomagają lepiej przyswajać informacje. Redukcja stresu - niestandardowa forma zajęć sprawia, że dzieci czują się swobodniej i chętniej uczestniczą w zadaniach. To doświadczenie pokazało, że nauka może być nie tylko efektywna, ale również pełna radości i zaangażowania!
Opracowanie: Kinga Gruszka, Ewelina Olszewska