„Dzieciństwo i młodość powinny być czasem niewinności, beztroski i rozwoju. Wojna to jednak w brutalny sposób odbiera, bez wyjątku, nie oglądając się na pochodzenie czy status społeczny. Poznaj piętnaście młodych postaci i ich poruszające okupacyjne historie…”
W ostatnich dniach października br. uczniowie klasy VIII a , VIII c, VIII d i VIII e brali udział w grze stanowiskowej Instytutu Pamięci Narodowej - "Mój Rówieśnik". Losy obywateli Polski w czasie II wojny światowej, która była podsumowaniem szkolnego projektu „Polska w czasie II wojny światowej. Punktem wyjścia naszego projektu było poznawanie historii II wojny światowej na ziemiach polskich z perspektywy piętnaściorga dzieci - obywateli Polski międzywojennej. Uczniowie losowali legitymację szkolną jednej z postaci i niczym detektywi odkrywali stopniowo kolejne losy swojego rówieśnika, począwszy od czasu przedwojennego do zakończenia wojny. By przebadać te historie, uczniowie korzystali z różnorodnych źródeł, dokumentów państwowych, pamiętników, listów, wojennych gazet i opracowań historycznych. Postacie występujące w grze są fikcyjne, ale ich losy reprezentowały prawdziwą historię obywateli polskich z czasów II wojny światowej różnych narodowości i grup społecznych. Niestety w kontekście toczącej się na Ukrainie wojny tematyka jest aktualna…
Koło Historyczne „Wiarus”