• "W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH"
          • "W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH"

          • Uczniowie klasy 2f zawsze chętnie przystępują do realizacji programów oraz przedsięwzięć promujących zdrowe żywienie. W piątkowy, słoneczny dzień wszystkie dzieci chętnie wykonały sałatki warzywne oraz owocowe. Podczas realizacji uczniowie  przestrzegali zasad higieny i estetyki przygotowywania posiłków oraz bezpiecznego posługiwania się narzędziami. W czasie pracy śpiewali tematyczne, wcześniej poznane piosenki o zdrowym odżywianiu oraz aktywnym trybie życia. Uczniowie rozumieją, jak ważne jest spożywanie każdego dnia  warzyw i owoców. Każdy uczeń, bez wyjątku na koniec zajęć skosztował swojej pysznej ,,bomby witaminowej''.

            Opracowanie: Agata Szymborska

        • MIĘDZYNARODOWY PROJEKT EDUKACYJNY „EMOCJA”
          • MIĘDZYNARODOWY PROJEKT EDUKACYJNY „EMOCJA”

          • To już czwarty moduł Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego „Emocja”, do którego ochoczo przystępuje klasa 3e wraz z wychowawczynią Kamilą Tyburską.

            Tematyką tego modułu jest EMPATIA.

            Empatia to powszechnie znane słowo, czy jednak zdajemy sobie sprawę, co to oznacza być człowiekiem empatycznym? Greckie słowo "empátheia" oznacza "cierpienie". W psychologii termin empatia odnosi się do zdolności zauważania i współodczuwania stanów emocjonalnych innych ludzi. Empatii nie należy mylić ze współczuciem. Współczucie stawia nas niejako wyżej od osoby, której współczujemy, zaś zdolność empatii to umiejętność postawienia się w sytuacji innej osoby.

            W praktyce empatia jest niezwykle ważną umiejętnością społeczną. Osoba o znacznych zdolnościach empatycznych rozumie własne emocje i potrafi trafnie rozpoznać stany emocjonalne u innych ludzi. Wpływa to korzystnie na rozumienie zależności społecznych oraz relacje interpersonalne. Osoby empatyczne są świadome uczuć innych osób, dostrzegają podłoże wyznawanych przez nie wartości i potrafią wczuć się w konkretne sytuacje. Taka percepcja świata pozwala na weryfikowanie własnych poglądów i przyznawanie się do błędów, a także znaczne ograniczenie zachowań agresywnych. Brak empatii w kontekście społecznym jest zjawiskiem negatywnym, ponieważ prowadzi do obojętności, trudności w rozwiązywaniu konfliktów i sięgania rozwiązań siłowych.

            Zasadniczy wpływ na poziom empatii ma środowisko, w jakim przebywamy oraz panujące w nim akceptowane wzorce zachowań.

            Obecna sytuacja polityczna na świecie wskazuje, że warto jest zadbać o prawidłowy rozwój poziomu empatii już od najmłodszych lat.

            PLAKAT >>>> eduresized_plakat-modulu-4_LI.jpg

            Opracowanie: Kamila Tyburska

        • Projekt edukacyjny "Łączka i inne miejsca pamięci"
          • Projekt edukacyjny "Łączka i inne miejsca pamięci"

          • 24 marca 2022 r. uczniowie z naszej szkoły wzięli udział w warsztatach historycznych zorganizowanych w ramach Projektu Edukacyjnego Instytutu Pamięci Narodowej pt. „Łączka i inne miejsca pamięci”. Młodzież miała możliwość zapoznać się z pracą antropologa. Niezwykle ciekawy wykład wygłosiła antropolog Angelika Słodka z Wydziału Identyfikacji Biura Poszukiwań i Identyfikacji IPN.

            Po zakończonym wykładzie uczestnicy wzięli udział w warsztatach edukacyjnych. Mieli za zadanie wcielić się w role zespołu antropologów, aby podjąć próbę identyfikacji osoby poszukiwanej. Należy podkreślić, że reprezentanci naszej szkoły, uczniowie klas ósmych: Aleksandra Mianowska, Zuzanna Jabłecka, Rozalia Rembecka, Lena Wardakowska, Daria Ziółkowska i Krzysztof Mikołajewski prawidłowo rozwiązali bardzo trudne zadanie.

            Warsztaty odbyły się w Centrum Edukacyjnym IPN  „Przystanek Historia” w Warszawie.

            Opiekun: Władysław Kolatorski

        • Niecodzienne spotkanie z lekturą  -  tworzymy makietę Akademii pana Kleksa
          • Niecodzienne spotkanie z lekturą - tworzymy makietę Akademii pana Kleksa

          • Pierwszego dnia kalendarzowej wiosny uczniowie klasy 4e z chęcią i fascynacją przystąpili do projektu, który obejmował: przeczytanie lektury "Akademia Pana Kleksa" Jana Brzechwy, wskazanie elementów świata przedstawionego, uporządkowanie planu wydarzeń, omówienie wybranych przygód związanych między innymi
            z historią szpaka Mateusza,a także wykonanie makiety ogrodu i budynku Akademii Pana Kleksa. Praca w grupach przebiegała zgodnie. Uczestnicy samodzielnie i z entuzjazmem wykonali wszystkie zaplanowane zadania.
            Po części artystycznej zespoły przygotowały opisy makiet. Naszym studentom dopisywał radosny i twórczy nastrój.

            Opracowanie: Anna Piechucka

        • Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 w bibliotece
          • Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 w bibliotece

          • W końcowej fazie realizacji są projekty czytelnicze w klasach, które szkoła miała przeprowadzić w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025. Ich efekty mogą podziwiać czytelnicy biblioteki szkolnej, odwiedzając jej progi.

            M. in. w klasach pierwszych cieszył się ogromnym zainteresowaniem temat: „Zwierzęta w naszych domach”, który dzieci opracowywały w oparciu o uwielbiane przez nich książeczki opowiadające o opiece nad zwierzętami w zoo i w domu. Starsze klasy natomiast „ruszyły w świat”, realizując temat: „Podróżuję z książką w poszukiwaniu tajemnicy i zagadki”.

            Uczniowie wraz z opiekunami projektów skorzystali z zasobów biblioteki szkolnej jak i własnych biblioteczek domowych. Oczekujemy na kolejne sprawozdania i materiały z realizacji pozostałych projektów czytelniczych.

            Opracowanie: Agnieszka Dudek, Agnieszka Cichy

        • IV Narodowy Dzień Pamięci Polaków ratujących Żydów pod okupacją niemiecką
          • IV Narodowy Dzień Pamięci Polaków ratujących Żydów pod okupacją niemiecką

          • "W hołdzie Obywatelom Polskim – bohaterom, którzy w akcie heroicznej odwagi, niebywałego męstwa, współczucia i solidarności międzyludzkiej, wierni najwyższym wartościom etycznym, nakazom chrześcijańskiego miłosierdzia oraz etosowi suwerennej Rzeczypospolitej Polskiej, ratowali swoich żydowskich bliźnich od Zagłady zaplanowanej i realizowanej przez niemieckich okupantów".

            /20.03.2018 r. - Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej Andrzej Duda/

            W czwartek 24 marca br. minie  IV  Narodowy Dzień Pamięci Polaków ratujących Żydów pod okupacją niemiecką. Dzień ten związany jest z tragicznym losem rodziny Ulmów oraz ukrywanych przez nich Żydów we wsi Markowa na Rzeszowszczyźnie, którzy 24 marca 1944 roku, w wyniku donosu, zostali zamordowani przez Niemców. W tym roku mija 77 lat od tych wydarzeń. Święto to jest wyrazem czci dla wszystkich Polaków, którzy okazując miłosierdzie i współczucie pomagali Żydom skazanym przez Niemców na całkowita eksterminację podczas II wojny światowej. Każdy przejaw pomocy  okazany ukrywającym się Żydom był wyrazem największego heroizmu, zważywszy  na grożącą za to karę śmierci ustanowioną przez niemieckiego okupanta na terenie Polski.

            Cześć i chwała Bohaterom

            Koło Historyczne "Wiarus"

        • Zebrania z rodzicami
          • Zebrania z rodzicami

          • Dnia 22 marca 2022 r. (wtorek) zapraszamy Rodziców na zebrania klasowe z wychowawcami - w trybie stacjonarnym:

            Klasy I - III o godz. 16.00.

            Klasy IV - VIII o godz. 17.30.

        • Dzień Szalonych Fryzur - 21 marca
          • Dzień Szalonych Fryzur - 21 marca

          • 21 marca 2022 z okazji PIERWSZEGO DNIA WIOSNY Samorząd Uczniowski zorganizował DZIEŃ SZALONYCH FRYZUR.

            Tego dnia nie tylko na głowach uczniów, ale i nauczycieli, zawitały szalone, zabawne fryzury. W szkole pojawiło się wiele nowych osób, wśród nich celebryci z pierwszych stron gazet. Niektórzy zmienili swój image na tyle, że byli nie do poznania. Do grona nauczycieli zawitały „nowe twarze”😊 To był dzień pełen uśmiechu. A na dowód kilka zdjęć, które udało się zrobić tego dnia😊
            Wszystkim uczniom, nauczycielom i pracownikom szkoły, dziękujemy za wspólną zabawę.

            Opracowanie: Katarzyna Loba

        • Zdrowe odżywianie
          • Zdrowe odżywianie

          • Robimy zdrowe kanapki... 21 marca uczniowie klasy 1a przygotowywały pyszne i zdrowe kanapki. Przypomnieliśmy sobie zasady bezpieczeństwa, których należy przestrzegać podczas posługiwania się nożem. Dzieci dowiedziały się, jakie produkty należy jeść, żeby być zdrowym oraz dlaczego musimy się zdrowo odżywiać. Zostały zapoznane z piętrami piramidy zdrowia. Następnie nazywały produkty, z których można zrobić smaczne i zdrowe kanapki. Samodzielnie smarowały pieczywo masłem, a następnie układały na kromkach wybrane przez siebie produkty. Podczas robienia kanapek kształciły odpowiednie nawyki żywieniowe, rozwijały kreatywność oraz dbałość o higienę. Okazało się, że naszym milusińskim najlepiej smakowały kanapki zrobione własnoręcznie, które wyglądały pięknie, kolorowo i zawierały mnóstwo witamin.

            Opracowanie: Marzena Marchel

        • Dzień Kolorowej Skarpetki
          • Dzień Kolorowej Skarpetki

          • Dzień Kolorowej Skarpetki - Światowy Dzień Zespołu Downa. Kolorowe skarpetki to symbol solidaryzowania się z chorymi na Zespół Downa. Dziś w pierwszy dzień wiosny obchodziliśmy w klasie 1a Światowy Dzień Zespołu Downa, święto ustanowione w 2005 roku z inicjatywy Europejskiego Stowarzyszenia Zespołu Downa. Celem dnia jest podniesienie świadomości na temat życia i potrzeb osób z zespołem Downa.

            Opiekun: Marzena Marchel

        • Europejski Dzień Logopedy
          • Europejski Dzień Logopedy

          • Z okazji przypadającego na początku marca Europejskiego Dnia Logopedy odbyły się w Naszej Szkole warsztaty słuchowe pt. „Kto słucha nie błądzi”. Warsztaty przeprowadzone zostały w klasach pierwszych. Celem  odbytych zajęć profilaktycznych było uświadomienie najmłodszym uczniom jak zbudowane jest ucho i jak prawidłowo funkcjonuje narząd słuchu. Warsztaty miały uzmysłowić dzieciom jak należy prawidłowo dbać o słuch i ćwiczyć percepcję słuchową, przestrzegały również przed negatywnymi skutkami nadwyrężenia lub uszkodzenia słuchu, które bezpośrednio mogą się przełożyć na trudności szkolne.

            Podczas warsztatów uczniowie dowiedzieli się:

            - jak zbudowane jest ucho

            - jaki poziom  hałasu może uszkodzić słuch

            - jakie czynniki uszkadzają słuch

            - jak nadwyrężony - uszkodzony słuch wpływa na trudności szkolne

            - jak dbać o słuch

            - jak dobrze słuchać żeby rozumieć

            - jakie mamy rodzaje dźwięków

            Podsumowaniem warsztatów był Quiz dotyczący prezentowanych treści. Quiz pozwolił aktywnie włączyć się dzieciom do prowadzonych zajęć, oraz utrwalił u uczniów prezentowane treści. Dzieci bardzo aktywnie i chętnie uczestniczyły w warsztatach.

            Organizatorzy warsztatów: Iwona Szymańska, Katarzyna Staniszewska

        • Akademia Bezpiecznego Puchatka
          • Akademia Bezpiecznego Puchatka

          • Akademia Bezpiecznego Puchatka to ogólnopolski program edukacyjny skierowany do uczniów klas I szkół podstawowych. Kontynuując tradycję z ubiegłych lat również w tym roku szkolnym nasza Szkoła przystąpiła do  kolejnej, tym razem  XIII edycji Akademii Bezpiecznego Puchatka. Zajęcia w ramach Programu zostały przeprowadzone w oparciu o starannie opracowane materiały edukacyjne. Program kształtował u dzieci postawy odpowiedniego, bezpiecznego zachowania się w sytuacjach dla nich niecodziennych, trudnych, uczył właściwych reakcji na zagrożenia jakie mogą wystąpić w życiu codziennym. Uczniowie aktywnie i z zaangażowaniem uczestniczyli w realizacji zadań. Po odbytych zajęciach dzieci miały szansę zweryfikować swoją wiedzę rozwiązując Ogólnopolski Test Bezpieczeństwa. Odpowiadając na pytania uczniowie wykazali się dużą wiedzą z zakresu poznanej tematyki związanej z bezpieczeństwem. Dzięki temu nasza Szkoła otrzymała Certyfikat potwierdzający udział w Programie Akademia Bezpiecznego Puchatka.Dziękuję wszystkim Uczestnikom, Rodzicom oraz Wychowawczyniom klas pierwszych za zaangażowanie i pomoc w realizacji tego projektu.

            CERTFIKAT >>>>> eduresized_certyfikat.png

            Koordynator projektu:  Marzena Marchel

        • Pasowanie na czytelnika
          • Pasowanie na czytelnika

          • W marcu uczniowie klas pierwszych naszej szkoły zostali pasowani na czytelników biblioteki szkolnej.

            Podczas  uroczystości uczniowie zapoznali się z regulaminem obowiązującym w bibliotece. Odgadywali bajkowe zagadki, zapoznali się z księgozbiorem biblioteki i sposobem wypożyczania książek. Dowiedzieli się także jak należy dbać o książki. Poznali również krótką historię powstania alfabetu i jego różnych odmian,  w tym alfabetu dla niewidomych.

            Na koniec złożyli przyrzeczenie czytelnika, że zawsze będą szanować książki.

            Wszyscy uczniowie otrzymali pamiątkowy dyplom, zakładkę oraz figurkę „Duszka Książkouszka”. Po raz pierwszy wypożyczyli pierwszą książkę, wśród których, największym zainteresowaniem cieszyły się nowości zakupione w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025.

            Podczas kolejnego spotkania w bibliotece każdy z uczniów  samodzielnie wykonał swoją pierwszą zakładkę do książki - wszystkie były pięknie i estetycznie wykonane.

            Szkoła uczestniczy w programie „Czytające Szkoły” z Fundacji Cała Polska Czyta Dzieciom. W związku z tym  wychowawcy klas I –III czytają codziennie dzieciom wybrane fragmenty książek. Jesteśmy więc przekonani, że uczniowie będą często odwiedzać bibliotekę i czytać wypożyczone książki.

            Wszystkim małym czytelnikom życzymy wspaniałych przygód w świecie książek!

            Organizator: Agnieszka Cichy, Agnieszka Dudek

             

             

        • Mistrzostwa Gminy Radzymin w tenisie stołowym klas V-VI
          • Mistrzostwa Gminy Radzymin w tenisie stołowym klas V-VI

          • W zeszłym tygodniu odbyły się Mistrzostwa Gminy Radzymin w tenisie stołowym klas V-VI.

            W zawodach tych dziewczęta zajęły II miejsce, a chłopcy V miejsce.

            Szkołę reprezentowali:

            Zuzanna Koźlik, Nina Budek, Zuzanna Jasińska, Dawid Myśliwiec, Adam Szczypiń.

            Opiekun: Arkadiusz Kostrzębski

        • Wycieczka do Centrum Nauki Kopernik
          • Wycieczka do Centrum Nauki Kopernik

          • Dnia 16.03.2022 roku uczniowie klasy 1a i 2d odwiedzili warszawskie Centrum Nauki Kopernik. Celem wycieczki było: rozwijanie zainteresowań nauką; inspirowanie dzieci do obserwacji, doświadczeń, zadawania pytań i szukania odpowiedzi; poznawanie nauki poprzez samodzielne przeprowadzanie doświadczeń.W Centrum Nauki Kopernik dzieci miały dużą przestrzeń stymulującą je do nieskrępowanego eksperymentowania oraz pełną wolność w odkrywaniu świata. Dzieci eksperymentowały, angażując wszystkie swoje zmysły, bez najmniejszych oporów, bez wstydu przed pomyłką. Napędzały swoją ciekawość poprzez atrakcyjne doświadczenia, samodzielne odkrywanie tajników przyrody.

            Organizatorzy: Marzena Marchel, Marta Gładysz

        • Awans naszych chłopców do finałów powiatu w mini piłce siatkowej
          • Awans naszych chłopców do finałów powiatu w mini piłce siatkowej

          • Reprezentacja chłopców SP 1 wygrała dwa etapy eliminacyjne. W Mistrzostwach Gminy Radzymin zdobyliśmy I miejsce, a następnie I miejsce w finałach rejonowych pokonując mistrza Marek.

            Następny etap, powiatowy, już  w czwartek w Wołominie.

            Szkołę reprezentowali: 

            Gzowski Norbert, Kulesza Patryk, Dąbrowski Daniel, Myśliwiec Dawid, Szczypiń Adam, Kuczyński Szymon, Gniadek Bartek, Kaczmarski Hubert, Jusiński Gabriel, Cubrzyński Adrian, 

            Opiekunowie: Arek Kostrzębski i Mirosław Fabisiak

        • Mistrzostwa Gminy Radzymin w Piłce Siatkowej dziewcząt
          • Mistrzostwa Gminy Radzymin w Piłce Siatkowej dziewcząt


          • 10 marca br. w naszej Szkole Podstawowej nr 1 w Radzyminie odbyły się Mistrzostwa Gminy w Piłce Siatkowej dziewcząt. Zdeterminowane dziewczynki walczyły o każdy punkt i finalnie po tie-breaku zajęły II miejsce

            Szkołę reprezentowały:

            Maria Bernatek 7d

            Nina Budek 7d

            Aleksandra Berska 7d

            Aniela Gutowska 7d

            Zuzanna Klimek 7d

            Daria Knecht 7e

            Zuzanna Koźlik 7e

            Zuzanna Konkel 7e

            Maja Skibowska 7e

            Gratulujemy i trzymamy kciuki za kolejne sportowe występy!

            Opiekun: Agnieszka Puchala

        • 102. rocznica bojowego chrztu amerykańskich pilotów z 7 Eskadry im. Tadeusza Kościuszki w walkach z bolszewikami
          • 102. rocznica bojowego chrztu amerykańskich pilotów z 7 Eskadry im. Tadeusza Kościuszki w walkach z bolszewikami

          • Więc przed Wami Polacy-Amerykanie. którzyście nigdy nie zapomnieli kraju swoich przodków, gdy przechodzili ciężkie chwilę, i przed Wami Polacy z Polski, którzyście walczyli nieugięcie za wolność tak dzielnie i tak długu, staję, salutuję i do Was odzywam się "Dumny jestem, że służyłem z Wami"

            Merian C. Cooper

            W sobotę 5 marca br. minęła 102. rocznica  bojowego chrztu amerykańskich pilotów z 7 Eskadry im. Tadeusza Kościuszki w walkach z bolszewikami. W piątek 5 marca 1920 roku  porucznik Harmon C. Rorison lecąc  z Tarnopola  dostrzegł  koncentrację silnych oddziałów Armii Czerwonej i trzy pociągi pancerne w okolicach miejscowości  Bar. Z dwóch karabinów maszynowych swojego Albatrosa  i bombą zruconą ręcznie "sprawił bolszewikom piekło". Była to pierwsza akcja bojowa służących ochotniczo w 7 Eskadrze im. Tadeusza Kościuszki amerykańskich pilotów, którzy przybyli do Polki by "walczyć w siłach zbrojnych siostrzanej republiki Stanów Zjednoczonych  przeciwko wszystkim wrogom Polski " i tym samym spłacić dług wdzięczności za udział Tadeusza Kościuszki i Kazimierza Pułaskiego w wojnie o niepodległość ich kraju w XVIII wieku.  W czasie prawie rocznej walki  przeciwko Rosji Sowieckiej w składzie 7 Eskadry Myśliwskiej im. Tadeusza Kościuszki u boku polskich pilotów  służyło 21  Amerykanów. Trzech z nich straciło życie, pełniąc służbę dla Polski. Każdy z nich miał istotny wpływ na przebieg działań wojennych Wszystkim należy się własne miejsce w  polskiej historii. Krzyżem  Orderu VM zostało  odznaczono siedmiu  amerykańskich lotników, zaś czterech Krzyżem Walecznych. Dziękujemy Wam Amerykanie. W  przełomowym dla naszej ojczyzny czasie , walczyliście o wartość najcenniejszą dla każdego narodu, jaką jest wolność. To w  bitewnym zgiełku wykuwaliście  podwaliny pod przyjaźń i braterstwo broni między naszymi narodami. My  uczniowie "Stalowej Jedynki" chcemy i będziemy pamiętać o  tamtych dniach chwały.  Warto przypomnieć, że dwadzieścia lat po wojnie polsko-bolszewickiej chwalebne tradycje  i  godło 7. Eskadry im Tadeusza Kościuszki przyjął i  godnie reprezentował 303. Dywizjon Myśliwski  w niedocenionej Bitwie o Anglię. Pod niebem Brytanii w szeregach 303 Dywizjonu, co chcemy z dumą  podkreślić,  walczył i zwyciężał  przynosząc sławę Polskim Skrzydłom podpułkownik  pilot Marian Pisarek – patron  naszej szkoły , syn radzymińskiej ziemi.

            Cześć i Chwała Bohaterom

            Koło Historyczne "Wiarus"

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 1 im. ppłka pil. Mariana Pisarka
      • sp1radzymin@radzymin.pl - Dorota Poznańska
      • Sekretariat (nowy budynek szkoły) czynny w godz. 07.30-16.00
        tel. (+48) 22 786-72-79
      • ul. 11 Listopada 2
        05-250 RADZYMIN
        Poland
  • Galeria zdjęć

      brak danych