W dniach 31 marca - 4 kwietnia 2025r. na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych oraz terapii pedagogicznej uczniowie brali udział w warsztatach z Programu Laboratoria Przyszłości. Korzystali z KLOCKÓW MAGNETYCZNYCH: Uczniowie samodzielnie i zespołowo tworzyli różnorodne konstrukcje: budynki, kulę, mosty itp. Ćwiczyli przy tym zdolności manualne i orientację przestrzenną oraz z ROBOTÓW mTiny: Dzieci programowały drogę robota, używając kart kodujących i interaktywnych plansz. Poznawały podstawy kodowania ucząc się przez eksperymentowanie i zabawę.Warsztaty były dla dzieci doskonałą okazją do poszerzenia swoich kompetencji, sprawiły uczniom wiele radości z ogromną satysfakcją, zaangażowaniem, poczuciem sprawstwa i ciekawością wykonywali powierzone im zadania.
Zajęcia z Programu Laboratoria Przyszłości miały na celu:
- Rozwijanie kreatywności i wyobraźni przestrzennej przy budowaniu konstrukcji z klocków magnetycznych.
- Kształtowanie umiejetnosci współpracy i komunikacji.
- Wprowadzenie uczniów w świat kodowania i robotyki poprzez zabawę z edukacyjnym robotem mTiny.
- Nauke planowania, logicznego myślenia i prostych algorytmów.
Dzieci z entuzjazmem rozwijały umiejętności techniczne i informatyczne w praktyce. Zajęcia były nie tylko edukacyjne, ale także bardzo atrakcyjne i motywujące dla uczestników. Dzięki takim działaniom uczniowie mają możliwość nauki poprzez działanie, odkrywanie i radości z tworzenia - czyli dokładnie tak, jak zakładają Laboratoria Przyszłości. Pomimo pracowitego tygodnia uczniowie uczęszczający na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne oraz terapię pedagogiczną nie zapomnieli o Światowym Dniu Świadomości Autyzmu, które obchodziliśmy 2 kwietnia. Utożsamiając i identyfikując się z dziećmi z tym zaburzeniem uczniowie z przyjemnością założyli opaski informujące o tym święcie oraz chętnie rozmawiali na ten temat dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniem.
Prowadzące zajęcia: Kinga Gruszka i Ewelina Olszewska