• XIX rocznica narodzin świętego Jana Pawła II
          • XIX rocznica narodzin świętego Jana Pawła II

          • „Musicie być mocni mocą miłości, która jest potężniejsza niż śmierć..."

            Jan Paweł II

            We wtorek 2 kwietnia br. minie 19. rocznica narodzin dla nieba świętego Jana Pawła II papieża PolakaW tym szczególnie trudnym dla nas wszystkich czasie warto przywołać jego słowa "Musicie być mocni mocą miłości", które padły podczas pierwszej pielgrzymki do ojczyzny w 1979 roku. Kolejny raz  będziemy  licznie uczestniczyć w uroczystościach na Cmentarzu Poległych. Będziemy składać wiązanki  kwiatów i palić znicze ognie naszej pamięci , bo  w naszych sercach pozostaje głęboka wdzięczność za jego życie, pontyfikat i pamiętną wizytę na radzymińskiej nekropolii 13 czerwca 1999 roku. Będziemy pamiętać słowa, które nam wtedy pozostawił. „Wiecie, że urodziłem się w 1920 r. w maju, w tym czasie, kiedy bolszewicy szli na Warszawę. I dlatego noszę w sobie od urodzenia wielki dług wdzięczności w stosunku do tych, którzy podjęli walkę z najeźdźcą i zwyciężyli." Niech ta moc miłości sprawi, że Jan Paweł II będzie  obecny wśród nas poprzez nasze codzienne działania. Nasza modlitwę i naszą odpowiedzialność i solidarność w ramach różnych inicjatyw związanych z niesieniem pomocy ofiarom okrutnej napaści Rosji na Ukrainę.

            Koło Historyczne "Wiarus"

        • Wykorzystanie pomocy w ramach programu „Laboratoria przyszłości”
          • Wykorzystanie pomocy w ramach programu „Laboratoria przyszłości”

          • Od września 2023 r. na zajęciach dodatkowych w liczbie 1 godzina tygodniowo przeprowadzone były zajęcia z wykorzystaniem dostępnego sprzętu otrzymanego w ramach projektu „Laboratoria Przyszłości”. Celem tych zajęć  było kształtowanie u uczniów praktycznych umiejętności kulinarnych oraz poznawania zasad prawidłowego odżywiania się, które są bardzo ważne w dorosłym życiu. Udział w tych zajęciach brali uczniowie klasy IV a, którzy mieli niepowtarzalną okazję poczuć się jak prawdziwi kucharze i odkryć różne smaki, poznawać zapachy i eksperymentować z naturalnymi składnikami używanymi na co dzień w kuchni. Uczniowie chętnie odkrywali tajniki kulinarne poznając budowę sprzętu, poznając instrukcję obsługi (BHP) miksera, opiekacza, blendera, kuchenki indukcyjnej, uczyli się je  obsługiwać przygotowując przy tym zdrowe posiłki, które potem z przyjemnością spożywali. Podczas przygotowywania posiłków korzystali z dostępnych w sali: fartuchów, sztućcy, zestawów noży, zestawów talerzy, chłodziarko -zamrażarki, a także dostępnego i zarazem niezbędnego do przygotowania deserów sprzętu AGD.

            Przy użyciu sprzętu AGD:

            • robota wielofunkcyjnego Amica– przygotowali bitą śmietanę, 
            • miksera Amica, patelni i kuchenki indukcyjnej jednopolowej - przygotowali naleśniki,
            •  opiekacza Amica –przygotowali tosty,
            • Blendera Zelmera – przygotowali koktajl owocowy.

            Przy użyciu innego urządzenia:

            • pistoletu Richmann do klejenia na gorąco – wykonali ozdoby choinkowe i lalki z butelek z tworzywa sztucznego,
            • laminatoran Verotech – laminowali dokumenty.

            Na zajęciach uczniowie korzystali z zestawu mTiny – przesympatycznego robota, który może przybrać różne postacie np. psa, lub kurczaka, kart kodowych, czy puzzli do tworzenia interaktywnych tras, po których poruszał się robot. Robot ten cieszył się wielkim zainteresowaniem wśród uczniów, gdyż był bardzo prosty w obsłudze i  zmienił naukę kodowania w zabawę, a dodatkowo pomógł ćwiczyć logiczne myślenie,  rozwijać umiejętności rozwiązywania problemów, uczyć dzieci rozpoznawania oraz wyrażania uczuć. Uczniowie układali specjalne karty kodu na płaskiej powierzchni, potem dotykali karty długopisem – kontrolerem, przekazując w ten sposób robotowi instrukcje,  polecenia do wykonania.  Dodatkowo robot mTiny po najechaniu na dane puzzle odczytywał je i od razu reagował, np. tańcząc radośnie, mrugając oczami czy wydając dźwięki.

            Ponadto podczas  zajęć dodatkowych uczniowie z klasy 4a rozwijali swoje zainteresowania korzystając z Lego Spike. Tworzyli różnorodne osiedla, budowle, postacie oraz pojazdy przyszłości z efektami świetlnymi. Tworzyli nowe rozwiązania wykorzystując twórcze rozwiązania i własne pomysły.

            W trakcie zajęć z robotem Dash uczniowie zapoznali się z możliwościami robota i jednocześnie wprowadzeni zostali w świat robotyki i programowania. Podczas zajęć dzieci zapoznały się z trzema aplikacjami „Go”, „Blocky”, „Wonder”. Największym zainteresowaniem cieszyła się aplikacja „Blockly”,w której znajdują się nie tylko podstawowe bloki ruchu, świateł, dźwięków i animacji, ale też bloki kontroli umożliwiające wprowadzenie do programu pętli i warunków oraz bloki zmiennych (dla bardziej zaawansowanych uczniów). W czasie jednych z zajęć uczniowie utrwalili sobie alfabet poprzez nagrywanie głosek odtwarzanych przez Dasha. Potem tworzyli instrukcje, w której Dash musiał pojechać  do przodu 50 kroków, zatrzymał się i odtworzył część I alfabetu A – H (głos nagrany przez uczniów), potem do tyłu 60 kroków i odtworzył część II alfabetu H – O (głos nagrany przez uczniów), obrócił się w lewo o 90 stopni i odtworzył  część III alfabetu O – Ż.

            Opracowanie: Wioletta Wielgat

        • Warsztaty w ramach projektu "Trzymaj formę"
          • Warsztaty w ramach projektu "Trzymaj formę"

          • W miesiącu marcu w świetlicy szkolnej w ramach projektu „Trzymaj formę” odbywały się zajęcia o tematyce promującej zdrowy tryb życia. Uczniowie m.in. wykonali talerz zdrowego żywienia, piramidę żywieniową. Podczas zajęć dzieci oglądały filmy edukacyjne dotyczące żywienia dzieci i młodzieży  oraz brały czynny udział w pogadankach dotyczących właściwego odżywiania. Na podsumowanie zajęć wykonano gazetkę ścienną w świetlicy z wykonanych prac.

            Koordynatorzy programu: Magdalena Ślifirczyk, Anna Wilkowska, Sylwia Sikorska

        • W poszukiwaniu WIOSNY…
          • W poszukiwaniu WIOSNY…

          • Dnia 21 marca klasa Ic oraz Id pod opieką p. Małgorzaty Jankowskiej  i p. Anety Jusińskiej udały się na spacer do Parku Księżnej Eleonory Czartoryskiej w Radzyminie. Celem wyprawy było poszukiwanie oznak wiosny. Uczniowie obserwowali rośliny, które  wypuściły już pierwsze pączki, ptaki budujące gniazda  oraz wiosenną pogodę.
            Punktem ostatnim spaceru  były zabawy ruchowe na placu zabaw, które dostarczyły dzieciom wiele radości.

            Wiosna to piękna pora roku!

            Opracowanie: Aneta Jusińska

        • Warsztaty na wycieczce
          • Warsztaty na wycieczce

          • W dniu 19 marca 2024 r. klasy 4B i 4E wybrały się na wycieczkę do Warszawy. Miało być edukacyjnie i smacznie. Na dobry początek zawitaliśmy w gościnne progi Manufaktury Czekolady, gdzie poznaliśmy historię czekolady od ziarenka do słodkiej tabliczki, za którą przepadają wszystkie dzieci. Mieliśmy tam możliwość wykonania samodzielnie własnej tabliczki uzupełnionej smakowitymi i  zdrowymi owocami liofilizowanymi. Miłym akcentem była też degustacja gorącej pitnej czekolady. Z warsztatów wyszliśmy z dyplomem „Młodszego Czekoladnika”.

            Po krótkim spacerze trafiliśmy na lekcję historii w IPN. Tu podzieleni na dwie grupy poznawaliśmy historię życia w czasach komunistycznych. Jedna grupa  w oparciu o film animowany „Reksio remontuje” zmagała się z problemami finansowymi ówczesnych mieszkańców Polski, druga  - poznawała tajniki mody i tworzyła własne kreacje.

            Zajęcia, w których wzięliśmy udział wzbudziły wiele emocji, ale też wzbogaciły naszą wiedzę i umiejętności.

            Opracowanie: Agnieszka Dudek

        • Wspólna lekcja online z uczniami ze Szkoły w Tarnopolu na Ukrainie
          • Wspólna lekcja online z uczniami ze Szkoły w Tarnopolu na Ukrainie

          • Dnia 7 marca 2024 r. o godz. 9.40 klasa 7f uczestniczyła w nietypowej lekcji języka angielskiego poprowadzonej jednocześnie przez dwóch nauczycieli p. Olhę A., nauczyciela ze szkoły w Tarnopolu na Ukrainie oraz Panią Iwonę Banaszkiewicz, nauczyciela języka angielskiego w naszej szkole. Lekcja odbyła się online, za pośrednictwem aplikacji Google Meeting w ramach podpisanego w zeszłym roku Memorandum Współpracy między dwoma placówkami edukacyjnymi.

            Temat lekcji: Hobby, zainteresowania, zajęcia pozaszkolne.

            Podczas naszej wspólnej lekcji uczniowie z dwóch sąsiadujących państw mogli się poznać, porozmawiać o swoich zainteresowaniach, zawrzeć znajomości, a przede wszystkich rozwinąć swoje umiejętności językowe. Nauczyciele zadawali bardzo dużo pytań, które pozwalały na swobodne wypowiedzi uczniów. Nasi uczniowie przygotowali pudełko z niespodziankami. Po wylosowaniu przedmiotu, uczniowie z Ukrainy musieli odgadnąć jakie to hobby, a uczeń z Polski o nim opowiedzieć. Nie obyło się bez zadań sprawdzających rozumienie tekstu czytanego, pracy w parach i małych grupkach, analizy ankiety internetowej przeprowadzonej kilka dni temu, rywalizacji przy rozwiązywaniu quizu wiedzy.

            Była to długa lekcja, ale przyniosła wiele obopólnych korzyści między dwoma szkołami. Uczniowie zawarli znajomości, które będą dalej podtrzymywać i rozwijać.

            Czekamy z niecierpliwością na następną naszą wspólną lekcję w kwietniu.

            Opracowanie: Iwona Banaszkiewicz

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 1 im. ppłka pil. Mariana Pisarka
      • sp1radzymin@radzymin.pl - Dorota Poznańska
      • Sekretariat (nowy budynek szkoły) czynny w godz. 07.30-15.30 tel. (+48) 22 786-72-79
      • ul. 11 Listopada 2 05-250 RADZYMIN Poland
  • Galeria zdjęć

      brak danych