• 80. rocznica zrzutu żołnierzy „Cichociemnych”
          • 80. rocznica zrzutu żołnierzy „Cichociemnych”

          •  „W obliczu Boga Wszechmocnego i Najświętszej Marii Panny,

            jako żołnierz powołany do służby specjalnej przysięgam…”

            /fragment przysięgi „Cichociemnych”/

            W nocy z 9 na 10 kwietnia 2024 roku minie 80. rocznica zrzutu żołnierzy „Cichociemnych” na placówkę odbiorczą „Imbryk” pod Kołakowem. „Cichociemni” to specjalnie szkoleni, legendarni  żołnierze polskich sił zbrojnych walczących na Zachodzie, którzy w czasie II wojny światowej zrzucani byli na spadochronach na terytorium okupowanej Polski. Ich głównym zadaniem była walka  o wolną i suwerenną ojczyznę. W czasie wojny dokonano  zrzutu 316 „Cichociemnych”. Jeden z takich zrzutów miał miejsce w nocy z 9 na 10 kwietnia 1944 roku w Kołakowie  w dawnym powiecie radzymińskim . Operacja nosiła kryptonim „Weller 2”  i polegała na dokonaniu zrzutu zasobników ze sprzętem i bronią dla oddziałów Armii Krajowej oraz skoczków tzw. cichociemnych. Droga powietrzną do okupowanej Polski zrzuceni zostali: ppor. Stefan Bałuk ps. "Starba", kpt. Benon Łastowski ps. "Łobuz", mjr Tadeusz Runge ps. "Osa" i kpr. Henryk Wańka ps. "Pływak".

            Pierwsze uroczystości  upamiętniające to wydarzenie odbyły się w listopadzie 2004 roku . Wziął w nich udział  gen. Stefan Bałuk ps. "Starba' - jeden z tych którzy w nocy z 9 na 10 kwietnia zostali zrzuceni na spadochronach w okolicach Kołakowa. Generał , co warto podkreślić, brał udział w uroczystościach w kolejnych latach, dopóki pozwalało mu na to zdrowie. Nasza szkoła udział  w uroczystościach upamiętniających  operację "Weller 2" rozpoczęła od zwycięstwa w grze terenowej w kategorii szkoły podstawowe w 2014 roku. W następnych latach liczna reprezentacja "Stalowej Jedynki" uczestniczyła w organizowanych przez Gminę Dąbrówka Nocnych Biegach Przełajowych "Weller 2 - Kołaków 1944.

            Chwała Bohaterom i wielki szacunek dla Tych, którzy o nich pamiętają, mimo wszystko pamiętają…

            Koło Historyczne „Wiarus”

        • Projekt "Każdy inny, wszyscy równi"
          • Projekt "Każdy inny, wszyscy równi"

          • W ramach projektu „Każdy inny wszyscy równi”  uczniowie uczęszczający na terapię pedagogiczną oraz integrację sensoryczną mogli wziąć udział w warsztatach malarskich. Warsztaty te miały na celu uwrażliwienie uczniów  na dzieci niepełnosprawne i zrozumienie ich potrzeb.  Uczniowie mieli za zdanie wcielić się w osobę z niepełnosprawnością np. dziecko, które jest niewidome , bez rączek  lub takie, które utraciło rękę dominującą.  Następnie tworzyli  piękne obrazy malowane farbami przy użyciu stopy, zmysłu dotyku lub ręki niedominującej.  Zadanie nie było łatwe, ale dostarczyło  dzieciom wiele radości, jak również było ciekawym doświadczeniem, które pomogło lepiej zrozumieć niepełnosprawność.

            Opracowały: Ewelina Olszewska i Sylwia Sikorska

        • Gminne Zawody w Dwa Ognie Usportowione chłopców i dziewcząt
          • Gminne Zawody w Dwa Ognie Usportowione chłopców i dziewcząt

          • W dniu 5.04.2024 r na hali sportowej Szkoły Podstawowej nr 1 w Radzyminie odbyły się Gminne Zawody w Dwa Ognie Usportowione chłopców i dziewcząt. Zarówno w kategorii chłopców jak i dziewcząt nasza szkoła zajęła I miejsce i będą oni reprezentować szkołę w zawodach rejonowych. Zwycięski skład reprezentacji w kategorii chłopców: Jan Zych, Stankiewicz Marcel, Borkowski Oskar, Kosnowski Oskar, Sankowski Aleksander, Zachuta Jakub, Oliwier Król, Pawłowski Krzysztof. Reprezentacja dziewcząt: Agata Kamzelska, Nikola Zakrzewska, Kaja Wąsik, Nadia Górka, Lena Piwko, Eliza Barszczewska, Amelia Antoniewicz ,Julia Degórska, Natalia Pogodzińska.

            Opiekun:  Justyna Jończyk, Mariusz Sikorski

        • Światowy Dzień Świadomości Autyzmu w naszej szkole
          • Światowy Dzień Świadomości Autyzmu w naszej szkole

          • Autyzm jest całościowym zaburzeniem rozwoju dziecka o podłożu neurologicznym, który dotyczy tysięcy dzieci w całej Polsce. Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu często mają trudności z funkcjonowaniem w codziennym życiu. Drażni ich hałas, cisza, czy nawet materiał ubrania. Nie radzą sobie z odczytywaniem emocji innych osób, nie mówią lub mówią dużo. Sól może mieć dla nich kwaśny smak, a śnieg może parzyć. Mocno uzewnętrzniają swoje emocje lub głęboko je skrywają. Nie jest to złe postrzeganie świata. Jest inne i zasługuje na zrozumienie.2 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Świadomości Autyzmu, stawiając sobie za cel zwiększanie wiedzy społeczeństwa szkolnego na temat problemów osób z tym zaburzeniem i ich rodzin nasza szkoła włączyła się w akcję promowania otwartości, empatii i zrozumienia do odmiennych potrzeb i możliwości osób ze spektrum autyzmu. Aby przybliżyć zachowanie i sposób patrzenia na świat osób z autyzmem podczas zajęć specjalistycznych zaprezentowano film  ,,Jaś i niebieskie motyle. Uczniowie uczestniczyli w pogadance, podczas której uświadomili sobie, że osoby ze spektrum autyzmu, chociaż wyglądają zupełnie zwyczajnie, to odbierają świat inaczej niż większość z nas. Podczas zajęć nie zabrakło również ćwiczeń i prac plastycznych dzięki którym dzieci mogły doświadczyć jak odczuwają i odbierają świat osoby z autyzmem.

            Propozycje krótkich filmów dla dzieci o tematyce autyzmu:

            Amazing things Happen - Polish - http://Światowy Dzień Świadomości Autyzmu w naszej szkole

            Duże sprawy w małych głowach - autyzm - https://www.youtube.com/watch?v=Vi7Gq8klJc4

            Jedno pytanie, które zmieni twoje myślenie - https://www.youtube.com/watch?v=GjBNT1u9ph8

            Jak wygląda życie z autyzmem? - https://www.youtube.com/watch?v=Y5lucKD1b6U

            Światowy Dzień Świadomości Autyzmu - https://www.youtube.com/watch?v=bBWel0S7J6Y

            Celem filmów jest podniesienie świadomości dzieci i młodzieży, budowanie zrozumienia i akceptacji dla osób, które zmagają się z tym zaburzeniem na co dzień.

            Opracowanie: Agnieszka Milewska i Katarzyna Brzozowska

        • Warsztaty z  okazji Światowego Dnia Świadomości Autyzmu - 03.04.2024 r.
          • Warsztaty z okazji Światowego Dnia Świadomości Autyzmu - 03.04.2024 r.

          • W ramach Ogólnopolskiego Projektu "Każdy inny - wszyscy równi" w młodszych klasach odbyły się warsztaty dotyczące świadomości autyzmu, które przeprowadziły uczennice Liceum Ogólnokształcące im. Cypriana Kamila Norwida w Radzyminie pod kierunkiem Pani Anny Borowskiej.  Głównym celem spotkania było zwrócenie uwagi na potrzebę większej empatii, zrozumienia i akceptacji dla osób z autyzmem.Uczniowie poznawali zagadnienia dotyczące autyzmu, poszerzyli swoją wiedzę za pośrednictwem przekazów medialnych oraz zajęć praktycznych. Młodzież inspirowała młodszych kolegów  do budowania bardziej otwartego i wspierającego społeczeństwa, w którym każdy może się rozwijać i odnaleźć swoje miejsce.Naszym Gościom dziękujemy za profesjonalne przygotowanie warsztatów, a uczniom naszej szkoły za aktywny udział i zaangażowanie.

            Organizatorzy warsztatów: Katarzyna Brzozowska, Katarzyna Rabajczyk

        • 240. rocznica bitwy pod Racławicami
          • 240. rocznica bitwy pod Racławicami

          • 4 kwietnia 2024 roku minie 240. rocznica bitwy pod Racławicami, pierwszego sukcesu wojsk polskich nad rosyjskimi dowodzonymi przez generała Tormasowa. W Powstaniu Kościuszkowskim, które było  pierwszym z wielkich polskich powstań narodowych, o   naszym zwycięstwie przesądził śmiały atak oddziału kosynierów na rosyjskie armaty.  

            Za oficjalną datę wybuchu powstania przyjmuje się 24.III.1794 roku, kiedy to na krakowskim ryku Tadeusz Kościuszko złożył  uroczystą przysięgę. Powstanie rozpoczęło się jednak dwanaście dni wcześniej, kiedy brygadier Antoni Madaliński nie chcąc dopuścić do redukcji dowodzonej przez siebie I Wielkopolskiej Brygady Kawalerii Narodowej wyruszył z Ostrołęki do Krakowa. Po wygranej bitwie pod Racławicami powstanie wybucha 17 kwietnia 1794 roku w Warszawie a sześć dni później w Wilnie.

            Mimo początkowych sukcesów po przystąpieniu do walk po stronie rosyjskiej Prusaków i przegranych bitwach pod Szczekocinami, Maciejowicami i rzezi Pragi (4.XI. 1794 r.) dokonanej przez oddziały Suworowa powstanie upadło, grzebiąc na wiele lat polskie marzenia o niepodległości.  

            Chwała Bohaterom – niech pamięć o ich czynach nigdy nie zaginie.

                                                                     Kolo Historyczne „Wiarus”

        • Wycieczka do Warszawy
          • Wycieczka do Warszawy

          • W 3 dniu kwietnia br. grupa uczniów z klasy V g oraz VI d wraz z nauczycielami udała się na wycieczkę na Cmentarz Wojskowy mieszczący się na Powązkach oraz do Teatru Polskiego. W drodze do Warszawy zatrzymaliśmy się przy Cmentarzu Bohaterów Bitwy Warszawskiej 1920 r. w Cegielni.  Zapaliliśmy znicze w miejscach ważnych dla naszej społeczności szkolnej. Uczniowie wysłuchali wykładu pana Grzegorza Jelenia, który przybliżył uczniom sylwetkę Jana Pawła II oraz bohaterów dzielnie walczących o suwerenność Polski w czasie bitwy warszawskiej, wojny obronnej Polski z 1939 roku  i oddziałach Armii krajowej podczas niemieckiej okupacji.

            Podczas wycieczki zwiedziliśmy Cmentarz Wojskowy na Powązkach, gdzie na świeżym powietrzu została przeprowadzona lekcja historii. Uczniowie mieli okazję do zdobycia ciekawych informacji oraz poczucia wzniosłości miejsca. Kwatery żołnierzy, którzy walczyli w polskich powstaniach, a także I i II Wojnie Światowej, tablice upamiętniające ofiary katyńskie, brzozowe krzyże przy pomniku  żołnierzy podziemia antykomunistycznego oraz symboliczny pomnik ofiar katastrofy smoleńskiej zrobiły na uczniach ogromne wrażenie.

            Punktem kulminacyjnym wyprawy był Teatr Polski, gdzie wystawiono „Małego Księcia” w reżyserii Konrada Dworakowskiego. Dzięki przemyślanej i spójnej scenografii spektakl urzekał baśniowym klimatem,. Reżyser nie odbiegał zbyt mocno od oryginału, pięknie odzwierciedlił powiastkę filozoficzną o rzeczach ważnych, na które w pędzie życia nie zwracamy uwagi. Uczniowie mieli okazję porozmawiać z aktorami i zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie.

            Uwrażliwieni na piękno kultury, z zakorzenionym w sercu szacunkiem dla naszych przodków wróciliśmy do szkoły.

            Opracowali: Monika Czajkowska, Dominika Paprocka, Grzegorz Jeleń

        • XIX rocznica narodzin świętego Jana Pawła II
          • XIX rocznica narodzin świętego Jana Pawła II

          • „Musicie być mocni mocą miłości, która jest potężniejsza niż śmierć..."

            Jan Paweł II

            We wtorek 2 kwietnia br. minie 19. rocznica narodzin dla nieba świętego Jana Pawła II papieża PolakaW tym szczególnie trudnym dla nas wszystkich czasie warto przywołać jego słowa "Musicie być mocni mocą miłości", które padły podczas pierwszej pielgrzymki do ojczyzny w 1979 roku. Kolejny raz  będziemy  licznie uczestniczyć w uroczystościach na Cmentarzu Poległych. Będziemy składać wiązanki  kwiatów i palić znicze ognie naszej pamięci , bo  w naszych sercach pozostaje głęboka wdzięczność za jego życie, pontyfikat i pamiętną wizytę na radzymińskiej nekropolii 13 czerwca 1999 roku. Będziemy pamiętać słowa, które nam wtedy pozostawił. „Wiecie, że urodziłem się w 1920 r. w maju, w tym czasie, kiedy bolszewicy szli na Warszawę. I dlatego noszę w sobie od urodzenia wielki dług wdzięczności w stosunku do tych, którzy podjęli walkę z najeźdźcą i zwyciężyli." Niech ta moc miłości sprawi, że Jan Paweł II będzie  obecny wśród nas poprzez nasze codzienne działania. Nasza modlitwę i naszą odpowiedzialność i solidarność w ramach różnych inicjatyw związanych z niesieniem pomocy ofiarom okrutnej napaści Rosji na Ukrainę.

            Koło Historyczne "Wiarus"

        • Zapisy do klas pierwszych na rok szkolny 2024/2025
          • Zapisy do klas pierwszych na rok szkolny 2024/2025

          • Szkoła Podstawowa nr 1 im. ppłka pil. Mariana Pisarka w Radzyminie, ul. 11 Listopada 2 ogłasza zapisy do klas pierwszych na rok szkolny 2024/2025 od 1 marca do 31 marca 2024 roku.

            Szanowni Rodzice,

            Od 1 września 2024 roku naukę w klasie pierwszej obowiązkowo rozpoczynają dzieci urodzone w 2017 roku. Dzieci zamieszkałe w obwodzie Szkoły Podstawowej nr 1 im. ppłka pil. Mariana Pisarka w Radzyminie z rocznika 2017 będą przyjęte do szkoły na podstawie ZGŁOSZENIA rodziców (prawnych opiekunów), które należy złożyć  w terminie od 1 marca do 31 marca 2024 roku w sekretariacie szkoły.

            Wszystkie dzieci urodzone w 2017 roku, zamieszkałe w  obwodzie Szkoły Podstawowej nr 1 im. ppłka pil. Mariana Pisarka, których rodzice (opiekunowie prawni) złożą ZGŁOSZENIA w określonym terminie, zostaną przyjęte do klasy pierwszej.

            Rodzice 6-latków (czyli dzieci urodzonych w 2018 roku) mogą podjąć decyzję o rozpoczęciu przez dziecko nauki w szkole podstawowej.

             Musi być jednak spełniony jeden z warunków:

            • dziecko korzystało z wychowania przedszkolnego w poprzedzającym roku szkolnym (rodzic zobowiązany jest dołączyć do zgłoszenia zaświadczenie o realizacji przygotowania wydane przez dyrektora przedszkola) albo;
            • poradnia psychologiczno – pedagogiczna wydała opinię o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej.

            Dokumenty do pobrania:

            1. Obwód szkoły >>>>>> NOWE_OBWODY_SZKOLNE_OD_1_WRZESNIA_2020_r.pdf
            2. Wniosek zgłoszenia >>>>>> wnioek_zapisu_2024_SP1_Radzymin_obwod.pdf (wersja pdf)
            3. Informacje dodatkowe do zgłoszenia >>>> Informacja_dodatkowa.docx (wersja w Wordzie) lub Informacja_dodatkowa.pdf (wersja pdf)
        • Wykorzystanie pomocy w ramach programu „Laboratoria przyszłości”
          • Wykorzystanie pomocy w ramach programu „Laboratoria przyszłości”

          • Od września 2023 r. na zajęciach dodatkowych w liczbie 1 godzina tygodniowo przeprowadzone były zajęcia z wykorzystaniem dostępnego sprzętu otrzymanego w ramach projektu „Laboratoria Przyszłości”. Celem tych zajęć  było kształtowanie u uczniów praktycznych umiejętności kulinarnych oraz poznawania zasad prawidłowego odżywiania się, które są bardzo ważne w dorosłym życiu. Udział w tych zajęciach brali uczniowie klasy IV a, którzy mieli niepowtarzalną okazję poczuć się jak prawdziwi kucharze i odkryć różne smaki, poznawać zapachy i eksperymentować z naturalnymi składnikami używanymi na co dzień w kuchni. Uczniowie chętnie odkrywali tajniki kulinarne poznając budowę sprzętu, poznając instrukcję obsługi (BHP) miksera, opiekacza, blendera, kuchenki indukcyjnej, uczyli się je  obsługiwać przygotowując przy tym zdrowe posiłki, które potem z przyjemnością spożywali. Podczas przygotowywania posiłków korzystali z dostępnych w sali: fartuchów, sztućcy, zestawów noży, zestawów talerzy, chłodziarko -zamrażarki, a także dostępnego i zarazem niezbędnego do przygotowania deserów sprzętu AGD.

            Przy użyciu sprzętu AGD:

            • robota wielofunkcyjnego Amica– przygotowali bitą śmietanę, 
            • miksera Amica, patelni i kuchenki indukcyjnej jednopolowej - przygotowali naleśniki,
            •  opiekacza Amica –przygotowali tosty,
            • Blendera Zelmera – przygotowali koktajl owocowy.

            Przy użyciu innego urządzenia:

            • pistoletu Richmann do klejenia na gorąco – wykonali ozdoby choinkowe i lalki z butelek z tworzywa sztucznego,
            • laminatoran Verotech – laminowali dokumenty.

            Na zajęciach uczniowie korzystali z zestawu mTiny – przesympatycznego robota, który może przybrać różne postacie np. psa, lub kurczaka, kart kodowych, czy puzzli do tworzenia interaktywnych tras, po których poruszał się robot. Robot ten cieszył się wielkim zainteresowaniem wśród uczniów, gdyż był bardzo prosty w obsłudze i  zmienił naukę kodowania w zabawę, a dodatkowo pomógł ćwiczyć logiczne myślenie,  rozwijać umiejętności rozwiązywania problemów, uczyć dzieci rozpoznawania oraz wyrażania uczuć. Uczniowie układali specjalne karty kodu na płaskiej powierzchni, potem dotykali karty długopisem – kontrolerem, przekazując w ten sposób robotowi instrukcje,  polecenia do wykonania.  Dodatkowo robot mTiny po najechaniu na dane puzzle odczytywał je i od razu reagował, np. tańcząc radośnie, mrugając oczami czy wydając dźwięki.

            Ponadto podczas  zajęć dodatkowych uczniowie z klasy 4a rozwijali swoje zainteresowania korzystając z Lego Spike. Tworzyli różnorodne osiedla, budowle, postacie oraz pojazdy przyszłości z efektami świetlnymi. Tworzyli nowe rozwiązania wykorzystując twórcze rozwiązania i własne pomysły.

            W trakcie zajęć z robotem Dash uczniowie zapoznali się z możliwościami robota i jednocześnie wprowadzeni zostali w świat robotyki i programowania. Podczas zajęć dzieci zapoznały się z trzema aplikacjami „Go”, „Blocky”, „Wonder”. Największym zainteresowaniem cieszyła się aplikacja „Blockly”,w której znajdują się nie tylko podstawowe bloki ruchu, świateł, dźwięków i animacji, ale też bloki kontroli umożliwiające wprowadzenie do programu pętli i warunków oraz bloki zmiennych (dla bardziej zaawansowanych uczniów). W czasie jednych z zajęć uczniowie utrwalili sobie alfabet poprzez nagrywanie głosek odtwarzanych przez Dasha. Potem tworzyli instrukcje, w której Dash musiał pojechać  do przodu 50 kroków, zatrzymał się i odtworzył część I alfabetu A – H (głos nagrany przez uczniów), potem do tyłu 60 kroków i odtworzył część II alfabetu H – O (głos nagrany przez uczniów), obrócił się w lewo o 90 stopni i odtworzył  część III alfabetu O – Ż.

            Opracowanie: Wioletta Wielgat

        • WARSZTATY WIELKANOCNE
          • WARSZTATY WIELKANOCNE

          • Święta wielkanocne są bardzo radosnym czasem, na który z wytęsknieniem oczekują zarówno dzieci, jak i dorośli. Są to święta rodzinne, pełne tradycji i zwyczajów, które warto przekazywać młodszym pokoleniom. Tuż przed Wielkanocą na zajęciach specjalistycznych odbyły się warsztaty wielkanocne. Program warsztatów obejmował artystyczne wykonanie wielkanocnych  prac plastycznych, które stanowić będą ozdobę wielkanocnych stołów. Podczas warsztatów uczniowie poznali wielkanocne tradycje, zwyczaje, a także symbole związane ze zbliżającymi się świętami. Wspólna zabawa i praca pozwoliła nam poczuć atmosferę przedświątecznych przygotowań. Uczestnictwo w warsztatach zintegrowało uczniów, a także stworzyło warunki do rozwijania kreatywności i twórczości.

            Opracowanie: Agnieszka Milewska, Katarzyna Brzozowska, Kinga Wawryszuk

        • Warsztaty w ramach projektu "Trzymaj formę"
          • Warsztaty w ramach projektu "Trzymaj formę"

          • W miesiącu marcu w świetlicy szkolnej w ramach projektu „Trzymaj formę” odbywały się zajęcia o tematyce promującej zdrowy tryb życia. Uczniowie m.in. wykonali talerz zdrowego żywienia, piramidę żywieniową. Podczas zajęć dzieci oglądały filmy edukacyjne dotyczące żywienia dzieci i młodzieży  oraz brały czynny udział w pogadankach dotyczących właściwego odżywiania. Na podsumowanie zajęć wykonano gazetkę ścienną w świetlicy z wykonanych prac.

            Koordynatorzy programu: Magdalena Ślifirczyk, Anna Wilkowska, Sylwia Sikorska

        • VI Narodowy Dzień Pamięci Polaków ratujących Żydów pod okupacją niemiecką
          • VI Narodowy Dzień Pamięci Polaków ratujących Żydów pod okupacją niemiecką

          • "W hołdzie Obywatelom Polskim – bohaterom, którzy w akcie heroicznej odwagi, niebywałego męstwa, współczucia i solidarności międzyludzkiej, wierni najwyższym wartościom etycznym, nakazom chrześcijańskiego miłosierdzia oraz etosowi suwerennej Rzeczypospolitej Polskiej, ratowali swoich żydowskich bliźnich od Zagłady zaplanowanej i realizowanej przez niemieckich okupantów".

            /20.03.2018 r. - Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej Andrzej Duda/

            W niedzielę  24 marca br. minął  VI Narodowy Dzień Pamięci Polaków ratujących Żydów pod okupacją niemieckąDzień ten związany jest z tragicznym losem rodziny Ulmów oraz ukrywanych przez nich Żydów we wsi Markowa na Rzeszowszczyźnie, którzy 24 marca 1944 roku, w wyniku donosu, zostali zamordowani przez Niemców. W tym roku mija 80 lat od tych wydarzeń. Święto to jest wyrazem czci dla wszystkich Polaków, którzy okazując miłosierdzie i współczucie pomagali Żydom skazanym przez Niemców na całkowita eksterminację podczas II wojny światowej. Każdy przejaw pomocy  okazany ukrywającym się Żydom był wyrazem największego heroizmu, zważywszy  na grożącą za to karę śmierci ustanowioną przez niemieckiego okupanta na terenie Polski.

            Cześć i chwała Bohaterom

            Koło Historyczne "Wiarus"

        • Podsumowanie Gminnego Konkursu Recyklingowa Reprodukcja „Japoński mostek w Giverny” autorstwa Clauda Moneta
          • Podsumowanie Gminnego Konkursu Recyklingowa Reprodukcja „Japoński mostek w Giverny” autorstwa Clauda Moneta

          • Dnia 22 lutego 2024r. w ramach Szkolnego Koła Ligii Ochrony Przyrody zorganizowaliśmy konkurs  z okazji Światowego Dnia Recyklingu. Konkurs przeznaczony był dla uczniów klas VII i VIII uczęszczających do szkół podstawowych na terenie gminy Radzymin. Polegał na stworzeniu kopii znanego obrazu Japoński mostek w Giverny autorstwa Clauda Moneta z dostępnych materiałów wtórnych (plastik, papier, szkło, metal). Format pracy A2.  Konkurs odbył się  przy współpracy z Zakładem Gospodarki Komunalnej w Radzyminie, Referatem Gospodarki Odpadami oraz Urzędem Miasta i Gminy Radzymin, Referatem Ochrony Środowiska (Czyste Powietrze). Pierwszy etap konkursu – szkolny – zakończył się 15 marca 2024r. Dostarczono do naszej placówki 14 pięknych prac.

            Dnia 21 marca 2024r. gościliśmy w naszej szkole przedstawicieli Referatu Gospodarki Odpadami w Radzyminie panią Barbarę Stańczak oraz panią Ewę Gałecką oraz przedstawicielkę Referatu Ochrony Środowiska, panią Alicję Turku. Rozmawialiśmy z uczniami klas VII i VIII o recyklingu, segregacji odpadów  na terenie naszej gminy. O szczegółach rządowego programu Czyste Powietrze dowiedzieliśmy się od specjalistki, która na co dzień zajmuje się kompleksową obsługą mieszkańców Radzymina, którzy chcą ograniczyć emisję gazów cieplarnianych i zwiększyć efektywność energetyczną w swoich domach.

             Podsumowaliśmy konkurs  i ogłosiliśmy laureatów. Każdy finalista etapu gminnego otrzymał bawełnianą torbę na zakupy, bidon, worek na buty, broszurę o segregacji oraz ilustrowany magnes na lodówkę  o segregacji odpadów. Było nam niezmiernie miło spotkać się z przedstawicielami szkół z naszej gminy, fachowcami, którzy na co dzień zajmują się  odpadami  i  wspólnie wręczyć nagrody dla finalistów i laureatów konkursu "Recyklingowa Reprodukcja". Nagrody ufundował Zakład Gospodarki Odpadami oraz Rada Rodziców SP1 im. ppłk pil. Mariana Pisarka w Radzyminie. Zwycięzcom  gratulujemy! Sponsorom serdecznie dziękujemy za piękne nagrody i super atmosferę w trakcie spotkania.

            Na podstawie regulaminu Recyklingowa reprodukcja komisja konkursowa w składzie:

            1. Krzysztof Czuba (Kierownik Biura Oświaty, UMiGR) – przewodniczący

            2. Katarzyna Pazio (Kierownik Referatu Promocji i Informacji) – członek

            3. Katarzyna Konopko-Walkowiak (Kierownik CUW) – członek

            4. Barbara Stańczak (Zakład Gospodarki Komunalnej w Radzyminie ) – członek

            5. Agata Drzewek (nauczyciel SP1, pomysłodawca konkursu ) - członek

            przyjęła prace konkursowe od następujących uczniów:

            1. Łukasz Michniewicz, SP2 im. Michaliny Chełmońskiej – Szczepankowskiej w Słupnie

            2. Alicja Podgórska, SP1 im. Marii Konopackiej w Słupnie

            3. Paulina Pazio, SP1 im. Marii Konopackiej w Słupnie

            4. Małgorzata Soszyńska, SP1 im. Marii Konopackiej w Słupnie

            5. Emilia Łępicka, SP1 im. Marii Konopackiej w Słupnie

            6. Agata Kostrzewa, SP1 im. ppłk pil. Mariana Pisarka w Radzyminie

            7. Klaudia Pietrucha, Zespół Szkolno-Przedszkolny w Starych Załubicach

            8. Mikołaj Trzaskowski, Zespół Szkolno-Przedszkolny w Starych Załubicach

            9. Alan Pogorzelski, Zespół Szkolno-Przedszkolny im. Janiny Januszewskiej w Ciemnem

            10. Szymon Białek, Zespół Szkolno-Przedszkolny im. Janiny Januszewskiej w Ciemnem

            11. Maria Wasiak, Zespół Szkolno-Przedszkolny im. Janiny Januszewskiej w Ciemnem

            12. Alicja Szubierajska, Zespół Szkolno-Przedszkolny im. Janiny Januszewskiej w Ciemnem

            13. Adrianna Prus, Zespół Szkolno-Przedszkolny im. Janiny Januszewskiej w Ciemnem

            14. Nikola Zielińska, Szkoła Podstawowa im. Prymasa Tysiąclecia w Nadmie.

            Po dokonaniu oceny prac plastycznych, wyłoniono laureatów konkursu:

            1. Mikołaj Trzaskowski  - miejsce I (nagrody książkowe, karta podarunkowa 150zł)
            2. Klaudia Pietrucha - miejsce II (nagrody książkowe, karta podarunkowa 100zł)
            3. Nikola Zielińska  -  miejsce III (nagrody książkowe, karta podarunkowa 75zł)

                  Wyróżnienie: Alan Pogorzelski (nagroda książkowa).

            Szkoły podstawowe, uczestniczące w  konkursie otrzymały pamiątkowe dyplomy za udział.                                        

            Organizator i koordynator akcji recyklingowej: Agata Drzewek

        • Warsztaty robienia palm wielkanocnych
          • Warsztaty robienia palm wielkanocnych

          • Dnia 21 marca tuż przed niedzielą palmową uczniowie klasy 3a wzięli udział w warsztatach robienia palm wielkanocnych. Celem zajęć było przybliżenie tradycji Świąt Wielkanocnych, doskonalenie umiejętności współpracy, rozwijanie poczucia estetyzmu i rozbudzanie wyobraźni. Podczas warsztatów uczniowie poznali tradycje robienia palmy, jej wygląd i symbolikę. Następnie, z wielkim zapałem z pomocą Pani Moniki W. uczniowie wykonali piękne, kolorowe palmy wielkanocne. Do ich wykonania użyli wcześniej przyniesiony materiał taki jak gałązki traw, bukszpan, wierzbowe bazie, kłosy zbóż i ziół, kolorowe wstążki i kwiaty z bibuły. Na warsztatach panowała miła i radosna atmosfera. Wszystkie palmy wyszły cudownie, a nam było bardzo miło patrzeć na tak radosną, zorganizowaną i pracującą grupę.Dziękujemy wszystkim rodzicom, za poświęcony czas na wykonanie pięknych kwiatów oraz dostarczenie bukszpanu i materiałów.

            Opracowanie: Marzena Marchel

        • Warsztaty MALOWANIA PALCAMI
          • Warsztaty MALOWANIA PALCAMI

          • Na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych odbyły się warsztaty MALOWANIA PALCAMI. Dlaczego warto malować palcami? Ponieważ dla dzieci to znacznie ciekawsze zajęcie niż precyzyjne i ostrożne nakładanie farb na papier. Duże ilustracje malowane palcami zapraszają do wspólnej zabawyi zachęcają do kreatywnego myślenia i działania, pozwalają na twórczą ekspresję. Usprawniają koordynacje wzrokowo-ruchową, precyzyjne ruchy palców i nadgarstka. Ćwiczą motorykę małą.Malowanie palcami uwrażliwia na bodźce i dotyk, rozluźnia mięśnie oraz działa uspokajająco i wyciszająco.

            Opracowanie: Kinga Wawryszuk

        • W poszukiwaniu WIOSNY…
          • W poszukiwaniu WIOSNY…

          • Dnia 21 marca klasa Ic oraz Id pod opieką p. Małgorzaty Jankowskiej  i p. Anety Jusińskiej udały się na spacer do Parku Księżnej Eleonory Czartoryskiej w Radzyminie. Celem wyprawy było poszukiwanie oznak wiosny. Uczniowie obserwowali rośliny, które  wypuściły już pierwsze pączki, ptaki budujące gniazda  oraz wiosenną pogodę.
            Punktem ostatnim spaceru  były zabawy ruchowe na placu zabaw, które dostarczyły dzieciom wiele radości.

            Wiosna to piękna pora roku!

            Opracowanie: Aneta Jusińska

        • Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa - Dzień Kolorowej skarpetki w naszej szkole
          • Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa - Dzień Kolorowej skarpetki w naszej szkole

          • 21 marca to nie tylko początek kalendarzowej wiosny, ale również Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa - Dzień Kolorowej Skarpetki. Na znak integracji i solidarności z osobami z Zespołem Downa założyliśmy dwie kolorowe skarpetki. Dzięki temu daliśmy osobom i ich bliskim czytelny znak naszego zainteresowania i aprobaty. Drobne gesty mają znaczenie, mogą przysłużyć się niwelowaniu barier i przezwyciężaniu stereotypów. Dzień ten jest bardzo ważny, różnorodny i wyjątkowy. Niepowtarzalny tak jak każdy z nas, inny i kolorowy!Serdecznie wszystkim dziękujemy za włączenie się w naszą akcję. Super, że można na Was liczyć!

            Zespół do spraw opiekuńczo-wychowawczych

        • Pierwszy Dzień Wiosny
          • Pierwszy Dzień Wiosny

          • Wiosna to czas , kiedy

            wszystko budzi się do życia,

            świat z dnia na dzień robi się kolorowy.

            20 marca uczniowie klas I-III aktywnie pożegnali zimę i przywitali wiosnę. Tego dnia na sali gimnastycznej w pięknej, wiosennej scenerii uczniowie mieli okazję zaprezentować swoje umiejętności sportowe biorąc udział w zabawach wiosennych. Na samym początku uczniów przywitała wyczekiwana przez wszystkich Pani Wiosna, której uczniowie zaprezentowali piosenkę pt. "Idzie do nas wiosna”. Następnie uczniowie przystąpili do wiosennych zabaw.

            Marzec to miesiąc pełen pogodowych niespodzianek i oznak budzącej się przyrody, dlatego konkurencje dotyczyły przeskoków przez kałuże, które powstały podczas wiosennego deszczu, skoku przez ławkę jak żabki, slalomu pomiędzy wiosennymi kwiatami, rzutu do dziupli drzewa oraz szukania wiosennego wiatru w tunelu. Zabawom towarzyszył dobry humor oraz melodia śpiewających ptaków.  

            Na koniec każda klasa otrzymała od Pani Wiosny słodki poczęstunek ufundowany przez Radę Rodziców oraz wykonała pamiątkowe zdjęcie.

            Niech ten czas wiosenny będzie dla nas wszystkich okazją do stawiania sobie wyzwań

            i wytrwałego dążenia do wyznaczonych celów.

            Opracowanie: Kamila Tyburska

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 1 im. ppłka pil. Mariana Pisarka
      • sp1radzymin@radzymin.pl - Dorota Poznańska
      • Sekretariat (nowy budynek szkoły) czynny w godz. 07.30-15.30 tel. (+48) 22 786-72-79
      • ul. 11 Listopada 2 05-250 RADZYMIN Poland
  • Galeria zdjęć

      brak danych